مزدا CX-9 در سال 2010 میلادی دچار فیسلیفتی شد که المانهای طراحی سایر محصولات جدید مزدا در آن کاملا نمایان بود، بنابراین میتوان حدس زد مدل خودرویی که در تصاویر CARCCX دیده میشود مربوط به سالهای 2007 تا 2009 میلادی است؛ اما با اندکی دقت در جلوپنجره یا حتی چراغهای عقب میتوان مطمئن شد که مدل این خودرو برای سال 2009 میلادی بوده که طی آن برای نخستینبار تغییرات محافظهکارانهای بر روی تنها شاسیبلند بزرگ مزدا اعمال شد . . .
CX-9 در ابتدای ورود به بازارها با پیشرانه 3.5 لیتری V6 با قدرت 263 اسببخار عرضه میشد اما از سال 2008 به بعد نسخه بهبود یافته همین پیشرانه که حجم آن تا 3.7 لیتر افزایش یافته در زیر کاپوت CX-9 قرار گرفت تا هم 10 اسببخار قدرت بیشتری تولید کند و هم 28 نیوتنمتر گشتاور بیشتری داشته باشد.
این بهبودها درحالی بود که مصرف سوخت CX-9 تغییرچندانی نداشته و با گیربکس شش سرعته اتوماتش، در شهر 14.7 لیتر (13.8 برای مدل دیفرانسیل جلو) و در جاده نیز 10.7 لیتر (9.8 لیتر برای مدل دیفرانسیل جلو) میسوزاند.
اگر نگاهی به مشخصات مدلهای پایهای این خودرو داشته باشیم مواردی همچون اسپویلر سقفی، رینگهای فولادی 18 اینچی با تایرهای 245 میلیمتری، شیشههای دودی عقب، ایربگهای جلو و عقب و ردیف سوم به همراه ایربگهای جانبی، کمربندهای پیشکشنده جلو، پشتسریهای فعال، دیسکهای ترمز 12.6 اینچی جلو و 12.8 اینچی عقب، پاور ویندوز، خروجی برق 12 ولتو سیستمهای دیگری مانند کنترل پایداری، کنترل کشش، توزیع نیروی ترمز، محافظ واژگونی، نشانگر نقطه کور خودرو، تهویه اتوماتیک سهگانه، کروز کنترل و … بصورت استاندارد عرضه میشوند.
مزدا CX-9 همچنین در سه مدل اسپرت، تورینگ و گرندتورینگ به فروش میرسد که قیمت پایهای آنها به ترتیب 29,700 دلار، 31,600 دلار و 33,700 دلار برای سال 2012 میلادی است. قیمت تقریبی خودروی موجود در این تصاویر نیز به احتمال فراوان در محدوده 18,900 تا 21,400 دلار خواهد بود.