کمپانی مزدا مدل دوست داشتنی و آشنای خود یعنی مزدا 3 را برای سال 2010 با تغییراتی به بازارها روانه خواهد نمود. این درحالیست که مدلهای فعلی نیز چندان قدیمی نیستند و همچنان قادر به حفظ رقابت می باشند. اما شرکت مزدا روند رشد و تداوم حرکت رو به جلو را برگزیده و این می تواند درسی برای خودروسازهای وطنی باشد که تا نفس آخر یک خودرو را تولید می کنند و خلق اله هم ناچار به خرید آنها می شوند.این یعنی قانون داغان کردن مصرف کننده و حمایت از تولید کننده جون جونی!
ظاهر این خودرو شبیه مدلهای کانسپت zoom-zoom شده و حذف جلوپنجره و طراحی اسپرت سپرها این حالت را تشدید نموده است. زاویه دارشدن چراغ عقب و کشیدگی چراغها به طرفین یعنی اینکه با خودرو اسپرت تری نسبت به نیاکانش طرفیم.
بدنه خودرو سبکتر شده، مصرف سوخت کاهش یافته، طراحی داخلی و خارجی آن مدرن تر و شیک تر شده و البته ابعاد آن بدون تغییر مانده است.
موتور دو لیتری پایه با 148 اسب بخار قدرت، سر جای خود مانده و البته مصرف سوخت آن کاهش یافته است. یک موتور 2.5 لیتری با 167 اسب بخار قدرت نیز در دسترس خواهد بود. این خودرو رقیب مستقیم خودروهایی نظیر هیوندا الانترا و هوندا سیویک می باشد. با این حال بعید است کسی آن را با خودرو دیگری اشتباه بگیرد.
قیمت این خودرو از 15045 دلار شروع می شود و به نسبت تجهیزات و موتورها افزایش می یابد. البته درصورت عرضه در ایران می توانید قیمت آن را حدس بزنید: از 35 میلیون تا…
آپدیت: مزدا 3 جدید، دیروز با حضور ریئس مجلس رونمایی شد و ظاهراً قرار بر مونتاژ هر دو گونه هاچ بک و صندوقدار با موتور دو لیتری در ایران است و زمان عرضه نیز زمستان تعیین گردیده.
* این مطلب به طور اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و نقل و کپی از آن تنها با ذکر نام و آدرس سایت “پدال” مجاز می باشد.