سرجیو مارکیونه مدیر عامل گروه فیات-کرایسلر و مدیر کمپانی فراری در اظهار نظری جالب عبارتی به کار برده که چندان برای طرفداران لامبورگینی خوشایند نخواهد بود.
به اعتقاد وی خاص بودن ساخته های فراری باعث شده که طیف بسیار گسترده ای از مردم به آنها دسترسی نداشته باشند. همچنین افرادی که نمی توانند در لیست خریداران خودروهای فراری قرار بگیرند، به سمت محصولات لامبورگینی می روند.
مارکیونه این اظهارات جنجالی را در مصاحبه ای با مجله بریتانیایی Car Magazine به کار برده و ظاهرا در نشستی خبری با رسانه ها نیز آنها را تایید کرده است.
اگر چه صحبت های مدیر عامل فراری تا حدودی می تواند درست باشد، اما وی به تعداد افرادی که به سمت خودروهای لامبورگینی مهاجرت کرده اند، هیچ اشاره ای نداشته است.
یکی از دلایل این مهاجرت را می توان تولید محدود مدل های مختلف فراری تصور کرد. این کمپانی برای ایجاد حس خاص بودن، سقف تولید خود را بسیار پایین نگه می دارد.
هر چند میزان تولید خودروهای فراری امسال در مقایسه با سال قبل افزایش می یابد، اما به احتمال زیاد از 8500 دستگاه کمتر خواهد بود.
جالب اینکه آقای مارکیونه قبول دارد که لیست انتظار برای برخی مدل های فراری بسیار طولانی بوده و مشتریان زیادی را به این دلیل از دست داده اند.
این در حالی است که میزان تولید خودروهای لامبورگینی بسیار کمتر بوده و سال گذشته3245 دستگاه خودرو با نشان گاو خشمگین در سرتاسر جهان به مشتریان تحویل داده شده است.
مصاحبه مدیر عامل فراری چند نکته دیگر در خود دارد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این کمپانی دیگر به سراغ جعبه دنده های دستی نخواهد رفت؛ موتورهای V12 تنفس طبیعی نیز تا زمانی که ممکن باشد، به کار گرفته خواهند شد.
او در این باره قول داده که گام بعدی دو سال دیگر برداشته می شود.
اشاره آقای مارکیونه به یک خودروی هیبریدی با موتور درون سوز V12 است که بر اساس گمانه زنی ها در سال 2019 راهی بازار خواهد شد. به گفته وی فراری در نظر دارد که با بررسی بخش های مختلف بازار محصولاتی جدید طراحی و تولید کند، اما این کمپانی هرگز به سمت خودروهایی که در بازارهای هدف گرایشی به سمت آنها وجود ندارد، نخواهد رفت.
شاید منظور آقای مارکیونه این باشد که علاقه مندان فراری نباید منتظر یک خودروی شاسی بلند با نشان اسب سرکش باشند. در واقع چندین سال قبل احتمال تولید یک شاسی بلند توسط فراری مطرح شده بود اما در نهایت مدیران ارشد گروه فیات تصمیم گرفتن که برای خدشه دار نشدن نشان فراری، این پروژه تحت برند مزراتی راهی بازار شود و به همین سبب مزراتی لوانته شکل گرفت.