پورشه به تازگیاز خودروی مسابقه ای جدید خود با نام 919 Hybrid رونمایی کرد. تصاویری از این خودرو منتشر شده بود که ۹۱۹ را در حال تست در پاول ریکارد نشان می دادند اما حالا رونمایی رسمی از این خودرو در پیست مونزا انجام شده است که پیست مونزا نیز یکی از پیست های مسابقات جهانی استقامتی یا همان WEC است.
خودروی مسابقه ای جدید پورشه مجهز به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر وی شکل است که با سوخت بنزین کار می کند. پورشه ادعا کرده است که این مدل از نظر راندمان موتور احتراقی، برترین خودروی تاریخ پورشه تا کنون است. این موتور احتراق داخلی همانند خودروی مسابقه ای LMP1 تویوتا به سیستم هیبریدی 8MJ اتصال پیدا کرده است.
پورشه نیز همانند ژاپنی ها، مدل ۹۱۹ را برای مسابقه ی دور روزه ی پیست مونزا طوری تنظیم کرده است که نیروی رو به پایین یا همان دان فورس خودرو کمتر باشد اما برای مسابقه در پیست سیلور استون از بادی کیت دیگری استفاده خواهد شد که هنوز جزییات آن منتشر نشده است.
با اینکه شاسی اینخودرو سه سال است که بدون تغییر باقی مانده است اما مدیر تیم پورشه آندریا سلید معتقد است با توجه به اینکه ۶۰ الی ۷۰ درصد بخش های این خودرو کاملا جدید هستند بنابراین قدیمی بودن شاسی تاثیر منفی بر روی عملکرد خودرو نخواهد داشت.
به گفته وی بهینه سازیهای وسیعی در ۹۱۹ هیبرید اعمال شده اند و کار زیادی بر روی جزییات این خودرو انجام شده تا راندمان آن هرچه بیشتر افزایش پیدا کند.
شاسی مونوکوک این خودرو از سال ۲۰۱۶ بدون تغییر باقی مانده است اما سایر بخش ها مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و تغییرات جدیدی بر روی آنها ایجاد شده است.
رانندگان امسال نیز تغییر کرده اند و پورشه دو رانندهی قبلی خود یعنی رومن دامس و مارک لیب را که سال گذشته موفق به قهرمانی شدند را کنار گذاشته است و تنها راننده ی نام آوری که از فصل گذشته در ترکیب تیم باقی مانده، نیل جانی نام دارد.
رانندهی سوئیسی دیگر که از آئودی به پورشه آمده است آندره لوترر و راننده های دیگر نیز قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته ی لمانز سال ۲۰۱۵، نیک تندی و ارل بامبر هستند.
رانندگی ماشین شماره ی دو پورشه را نیز تیمو برنارد و براندون هرتلی بر عهده خواهند داشت که هتلی پس از بازنشسته شدن مارک وبر، جایگزین او شده است.
گفتنی است که در پی رسوایی دیزلی فولکس واگن و بروز مشکلات اقتصادی برای این غول اقتصادی صنعت خودروسازی، تیم لمانز آئودی پس از سال ها حضور در مسابقات از ادامه رقابت کناره گیری کرد و حالا پورشه تنها نماینده جدی صنعت خودروسازی آلمانی در بالاترین رده مسابقات استقامت (WEC) محسوب می شود.