سرانجام اولین تصاویر رسمی از گیبلی، یا همان بچه کواترو پورته توسط مازراتی منتشر شدند. سدان متوسطی که با قیمتی نزدیک به ب ام و 535i و بنز کلاس E و جگوار XF در جستجوی آوازه است.
مازراتی گیبلی با دو موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربو بنزینی و دیزلی پا به عرصه تولید خواهد گذاشت. این یعنی دیدن اولین پیشرانه دیزلی در قلب مازراتی. بعلاوه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو از طریق سیستم Q4 را به هر چهار چرخ بر عهده خواهد گرفت.
احتمالا تا دو سال آینده مدلهای 8 سیلندر گیبلی هم معرفی خواهند شد. موتور V6 ظاهرا 404 اسب بخار قدرت تولید می کند که نسبت به کادیلاک CTS جدید با موتور مشابه اما 420 اسبی پایینتر است.
***************************************************
بروز رسانی-نمایشگاه شانگهای: به نمایش گذاشتن گیبلی در اتوشوی شانگهای 2013 با خبرهای خوبی همراه بود؛ مازراتی برای نخستین بار پرده از مشخصات فنی آن برداشت . . .
پیشرانه 3.0 لیتری V6 توربوی این خودرو که با همکاری با Paolo Martinelli (مدیر اسبق بخش فنی تیم موتوراسپرت فراری) ساخته شده، 275 اسب بخار قدرت به همراه 600 نیوتن متر گشتاور را به چرخ ها منتقل می کند تا گیبلی صفرتاصد را در کمتر از 6.3 ثانیه طی کند. مصرف ترکیبی این پیشرانه 6.0 لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولیدCO2 نیز 160 گرم در هر کیلومتر است.
اما مازراتی همین پیشرانه را با توربوهای دوقلو نیز عرضه می کند که در اینصورت با 330 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاوری که در اختیار چرخ های عقب قرار می گیرد، گیبلی در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. مصرف ترکیبی این مدل 9.6 لیتر اعلام شده است.
در آخرین مرحله مازراتی برای آنهایی که بدنبال هیجان بیشتر هستند، مدل های گیبلی S را پیشنهاد می کند که با بهبود پیشرانه و رسیدن قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 410 اسب بخار و 550 نیوتن متر، شتاب 5.0 ثانیه ای و حداکثر سرعت 285 کیلومتر برساعتی را در اختیار راننده اش قرار می دهد. دیسک های ترمز این مدل 360 میلیمتری در جلو و 350 میلیمتری در عقب بوده که به کالیپرهای شش (در جلو) و چهار پیستونه (در عقب) ساخت برمبو مجهز شده اند.
گیبلی همچنین 29 سانتیمتر در طول و 20 سانتیمتر در فاصله محوری درقیاس با کواتروپورته، کمتر دارد. رینگ های استاندارد آن 18 اینچ بوده اما سفارش مدل های 19 تا 21 اینچی نیز برای مشتریان امکان پذیر خواهد بود.