ماجراهای دونالد ترامپ و این بار ب‌ام‌و!

ماجراهای دونالد ترامپ و این بار ب‌ام‌و!

ب‌ام‌و در حال کار روی کارخانه‌ی جدیدی در سن لوئیس مکزیک است. در این کارخانه تولید نسل بعدی سری 3 از سال 2019 شروع خواهد شد. این چیزی نیست که دونالد ترامپ دوست داشته باشد. این را از مصاحبه‌ای که ترامپ با روزنامه‌ی بیلد آلمان انجام داده می‌فهمیم.

bmw-san-luis-potos-plant

ترامپ به خبرنگاران گفته که ب‌ام‌و باید کارخانه‌ی جدید خود را در آمریکا بسازد زیرا این برای تولید “بسیار بهتر” است. علاوه بر این شاید آمریکا تعرفه‌ی 35 درصدی بر خودروهای تولید شده در مکزیک و صادراتی به آمریکا اعمال کند.

bmw-san-luis-potos-plant3

ظاهراً تهدیدهای ترامپ ب‌ام‌و را از ساخت کارخانه‌ی جدید در مکزیک بازنمی‌دارد چراکه مدیر ارشد شرکت Peter Schwarzenbauer تأیید کرده ب‌ام‌و به ساخت تأسیسات خود ادامه خواهد داد. هنوز جزئیات زیادی دراین‌باره منتشر نشده و انتظار داریم ظرف یکی دو روز آینده اطلاعیه‌ای رسمی از سوی ب‌ام‌و منتشر شود.

bmw-san-luis-potos-plant5

انتظار می‌رود تأسیسات جدید ب‌ام‌و در مکزیک کاراترین و اقتصادی‌ترین کارخانه‌ی این شرکت باشد چراکه الکتریسیته‌ی آن از سیستم خورشیدی تأمین خواهد شد. این کارخانه همچنین دارای کمترین میزان مصرف آب به ازای هر خودروی تولیدی در شبکه‌ی تولید خواهد بود و خط تولید بدنه، رنگ و خط مونتاژ را به همراه خواهد داشت.

bmw-san-luis-potos-plant4

در حال حاضر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم حدود 70 هزار نفر در آمریکا در استخدام ب‌ام‌و هستند و سخنگوی شرکت گفته که در آمریکا بسیار احساس راحتی می‌کند. این گفته در پاسخ به صحبت‌های ترامپ بوده که در آن رابطه‌ی تجاری و خودرویی بین آمریکا و آلمان را یک خیابان یک‌طرفه‌ی غیرمنصفانه نامیده زیرا آمریکایی‌ها خودروهای آلمانی بیشتری را می‌خرند. ترامپ در توئیتر خود نوشته است:

اگر کمپانی‌های خودروسازی و دیگران می‌خواهند در کشور ما فعالیت کنند باید شروع به ساخت دوباره‌ی محصولات در اینجا بکنند!

bmw-san-luis-potos-plant2

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *