جدای از اسپورت و جذاب بودن و داشتن قدرت 471 اسب بخاری، لکسس LC جدید اولین خودروی اسپورت واقعی این شرکت از زمان تولید LFA بوده است؛ و طبق گفتههای یکی از نویسندههای Motor1، این خودرویی است که فرسنگها از خستهکننده بودن فاصله دارد.
اما باید دربارهی این خودرو جزئیات بیشتر و بیشتری را بدانیم. و طبق گفتههای لکسس، LC 500 در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت 14.7/9.04/12.4 لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. نسخهی هیبریدی این خودرو یعنی LC 500h نیز به در هر صد کیلومتر به ترتیب 9.04/6.7/7.8 سوخت میسوزاند. با این تفاسیر خودروی اسپورت و هیبریدی لکسس کممصرفتر از تویوتا کمری 2016 (مصرف 9.4/6.9/8.4 لیتر در هر صد کیلومتر) میباشد.
LC استاندارد از پیشرانهی 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی متصل به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک استفاده میکند. این خودرو تنها در 4.4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز 270 کیلومتر در ساعت است؛ اما مدل هیبریدی LC 500h قدرت 354 اسبی خود را از پیشرانهی 6 سیلندر 3.5 لیتری و سیستم هیبریدی به دست میآورد. این خودرو به گیربکس CVT مجهز بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 4.8 ثانیه اعلام شده است. همچنین LC 500h توانایی دست یافتن به حداکثر سرعت 249 کیلومتر در ساعت را دارد.
هر دو خودرو از معماری دیفرانسیل عقب جدید GA-L لکسس سود بردهاند. وزن مدل استاندارد تنها 1941 کیلوگرم بوده و 52 درصد وزن آن در جلو و 48 درصد وزن نیز در عقب توزیع شده است.
لکسس LC و LC هیبریدی از اواخر بهار در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت. بهای آغازین مدل استاندارد 92975 دلار بوده اما مدل هیبریدی بهای آغازین 97485 دلاری دارد. سفارش پکیجهای سفارشی چون اسپورت پک و اسپورت پک پلاس بهای خودرو را از مرز 100 هزار دلار رد می کند. زمانی که مدل قدرتمندتر LC F از راه برسد بهای آغازین بالای 100 هزار دلاری خواهد داشت و البته قدرت پیشرانهی آن حدود 500 اسب بخار خواهد بود.