سباستین فتل راننده تیم ردبول در حالی پیش از هم تیمی خود، مارک وبر از خط پایان مسابقات فرمول یک مالزی رد شد که این مقام شایسته وبر بود نه او.
ماجرا از آنجا شروع شد که پس از خروج فرناندو آلونسو در دور دوم از جریان مسابقه، رقیبی قدر برای تیم ردبول وجود نداشت. این فرصت مناسبی برای مارک وبر بود تا با فاصله ای مطمئن از رقبا، سبقت بگیرد. در دورهای پایانی، تیم ردبول از طریق رادیو به رانندگانش اعلام کرد که فشار به خودرو را کمتر کنند زیرا قهرمانی آنها قطعی شده و نیازی به ریسک وجود نداشت. در این حین و در هنگامی که مارک وبر، راننده استرالیایی تیم، سرعتش ر کاهش داده بود، هم تیمی آلمانی او با نادیده گرفتن این دستور، از وبر سبقت گرفت و قهرمانی را از چنگ او درآورد.