مطالعهی جهانی برندها نشان میدهد که “فراری” قدرتمندترین برند خودروسازی دنیاست.
این خودروساز ایتالیایی همچنین در تمامی صنایع در جایگاه چهارمین برند قدرتمند قرار گرفته و بالاتر از آن تنها برندهای LEGO، گوگل و نایکی قرار دارند. این مطالعه توسط شرکت مشاورهای ارزشگذاری Brand Finance انجام شده است. این شرکت هزاران برند بزرگ دنیا را ارزشگذاری میکند. قدرت هر برند بر مبنای فاکتورهایی چون سرمایهگذاری بازاریابی، آشنایی برای افراد، وفاداری، رضایت و خوشنامی و معروف بودن ارزیابی میشود. بالاترین درجهی این شرکت AAA+ است.
طبق گفتههای Brand Finance، برند فراری امسال با سه نمره بهبود مواجه بوده و نمرهی کل آن به 92 رسیده است که همین امر باعث شده تا فراری بالاترین درجه یعنی AAA+ را دریافت نماید.
اما دومین برند پرقدرت صنعت خودرو پورشه با امتیاز 86 است. پس از پورشه، برندهای فولکسواگن و سئات با امتیاز 84.9 بهطور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتهاند. چهارمین برند پرقدرت صنعت خودرو ب ام و با امتیاز 84.5 بوده و پس از آن برندهای رنو (84.2)، فورد (83.8)، تویوتا (83.1)، رولزرویس (83.0) و لامبورگینی (82.3) در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند.
مدیرعامل Brand Finance آقای David Haigh میگوید:
این حقیقت که فراری توانسته نسبت درآمدها و هزینههای خود را بهبود ببخشد نشان از یافتن فرمولی عالی به منظور رشد پایدار برند برای به حداکثر رساندن ارزش سهام و برند خود دارد.