نمایشگاه ژنو 2013:طراحان سیتروئن برای فیس لیفت جدید C3 که قرارست به عنوان مدل 2013 راهی بازار شود، زحمت چندانی به خود نداده اند؛ چراکه مهم ترین مشخصه های C3 جدید تنها به تغییر چراغ ها و استفاده از سپرهای جدیدی که با قرار گرفتن LEDهای روز در بالای مه شکن های جلو ظاهر بهتری به خودرو بخشیده، خلاصه می شود . . .
از سال 2002 که C3 معرفی شد، با فروشی بیش از 3 میلیون دستگاه تبدیل به یکی از موفق ترین مدل های حال حاضر سیتروئن شده که حالا اولین فیس لیفت از نسل دوم خود را هم تجربه کرده تا حضور پر رنگ تری در بازارهای جهانی داشته باشد. با 3.94 متر طول و 1.71 متر عرض این کامپکت شهری می تواند شعاع گردش خود را به 5.4 متر برساند و همین نکته هم مزیت نسبتا خوبی برای آن است.
سیتروئن با بکارگیری تکنولوژیPureTech در پیشرانه های سه سیلندر این خودرو توانسته 15 درصد قدرت بیشتر به همراه 25 درصد مصرف کمتر را برای آن به ارمغان آورد؛ موتور 1.0 لیتری آن 68 اسب بخار و موتور 1.2 لیتری آن 82 اسب بخار قدرت داشته که مصرف ترکیبی آنها از 3.6 تا 3.7 لیتر متغیر است.
همانند گذشته مشتریان می توانند از شیشه سفارشی جلو موسوم بهZenith استفاده کنند که تقریبا تا بالای سر سرنشینان جلو امتداد دارد. امکاناتی نظیر سنسور پارک و دوربین عقب (برای نخستین بار در C3)، سیستم راهیابی eMyWay، پکیجConnecting Box (شامل بلوتوث و هندزفری و اتصال USB) و سیستم پخش RD4 MP3 نیز درلیست تجهیزات سفارشی C3 به چشم می خورند. خط تولید این خودرو در شهرهایAulnay و Poissy فرانسه خواهد بود.
اما در کنار C3 نسخه هیبریدی آن با نامC3 Hybrid Air نیز حضور داشت؛ از نام خودرو می توان پی برد که به نسل جدید پیشرانه های هیبریدی پژو/سیتروئن یعنی Hybrid Air مجهز شده که تولید انبوه آنها از 2016آغاز خواهد شد. سیتروئن جزئیات بیشتری از این خودرو را منتشر نکرده جز اینکه درحالت Air mode که هم از پیشرانه بنزینی و هم از هوای کمپرس شده استفاده می کند،مصرف سوخت آن به 2.9 لیتر در سیکل ترکیبی و میزان آلایندگی آن نیز به 69 گرم در هر کیلومتر می رسد.