عصاره عشق و اصالت؛ ملاقات با پورشه 911 کررا S [تماشا کنید]

عصاره عشق و اصالت؛ ملاقات با پورشه 911 کررا S [تماشا کنید]

911 یک محصول لوکس دو در اسپرت از کمپانی پورشه است .نخستین نسل از 911 در سال 1963 رو نمایی و عرضه شد و تا به امروز 7 نسل از این خودروی پر طرفدار به فروش رسیده است.

پورشه 911 را باید یکی از اصیل‌ ترین سوپر اسپرت‌ های تاریخ دانست. این کوپه با نزدیک به 50 سال قدمت، به یک سمبل برای اتومبیل‌ هایاسپرت تبدیل شده و هر نسل آن، بهترین در کلاس خود بوده و همواره رقبا را به چالش کشیده است.

در طول تولید 911، این کوپه با کم ترین تغییرات ممکن، آن هم جهت بهبود آیرودینامیک روبرو شده است. به همین دلیل است که برخی از کارشناسان عقیده دارند که طراحان پورشه، تنبل ترین طراحان دنیا هستند، چرا که هر نسل آن با نسل پیشین تفاوت چندانی ندارد.

911-16-w600

در طراحی نسل جدید،گرچه فرم کلی نگه داشته شده، اما از آغاز سپر جلو تا پایان سپر عقب بهینه سازی و پیشرانه آن تقویت شده است. از سوی دیگر نسل جدید، نخستین اتومبیل با بهره مندی از یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه PDK است.

پورشه باحفظفرم کلی 911 همواره این ماشین را مورد بهینه سازی قرار دادهو هر نسل آن بیشتر از نسل پیشین خودنمایی کرده است.

با اینکه نسل جدید پورشه 911 در نگاه نخست دارای شباهت های فراوان به نسل پیشین است، اما با نگاهی ژرف در می یابیم که در اینجا سخن از اتومبیلی کاملا نو در میان است.

911-11-w600

نسل جدید در همه اندازه های بدنه از رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این اتومبیل در طول بدنه 56 میلی متر و فاصله میان اکسل ها نیز از 100 میلی متر کشیده تر شده است.

از این گذشته برای بالاتر بردن پایداری و چسبندگی به راه، فاصله عرضی میان چرخ های آن نیز 65 میلی متر افزایش یافته، اما بلندای آن نسبت به نسل پیشین 11 میلی متر کاهش پیدا کرده است.

طول، عرض و ارتفاع بدنه آن به ترتیب برابر با 4491، 1808، 1295 میلیمتر و فاصله اکسل های آن از یکدیگر برابر با 2450 میلی متر است. ویژگی طراحی نسل جدید 911 بیشتر در فرم آینه های بیرونی است که به روی درها منتقل شده اند.

911-8-w600

از این گذشته اسپویلر اتوماتیک پورشه کاررا S که از سرعت 120 کیلومتر در ساعت از جای خود بیرون می آید نیز پهن تر از مدل پیشین و دارای کارایی بهتری است.

شاسی این ماشین نیز نسبت به مدل پیشین کاملا دگرگون شده. سنگینی این شاسی که از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا ساخته شده، بسته به مدل تا 45 کیلوگرم کمتر تر از نسل پیشین است.

پورشه 911 یکی از با اصالت ترین و معروف ترین مدل های این برند آلمانی است که در بسیاری از مسابقات اتومبیل رانی نیز به علت عملکرد بسیار خوب پیشرانه و همچنین هندلینگ و فرمان پذیری خیلی خوب از آن استفاده می شود.

علاوه بر این ها خودرویی است که با وجود اسپرت بودن، در خیابان های شهر همانند سایر خودروهای لوکس می تواند یکه تازی و چشم ها را به خود خیره کند.

طراحی داخل کابین و امکانات رفاهی

وقتی که وارد کابین نسل جدید پورشه 911 Carrera Sمی شویم، متوجه دگرگونی هایی در طراحی آن می شویم. این تغییرات به گفته برخی از کارشناسان از فرم و ویژگی های کابین پورشه کاررا GT سال 2003 الهام گیری شده است.

تو دوزی تمام چرم با رنگ قرمز نقش بسزایی در زیبایی کابین این سوپر اسپرت دارد. آمپرهای این مدل که از 5 نشان دهنده گرد تشکیل شده است جلوه ای خاص به کابین بخشیده است.

911-3-w600

در این میان نشان دهنده ی دور شمار موتور که بزرگتر از سایر نشان دهنده هاست در کانون آمپرها جای دارد و نشان دهنده سرعت سنج در سمت چپ آن جاگذاری شده است.

در سمت راست دور شمار موتور نیز یک نشان دهنده دیجیتال قرار دارد که قسمتی از کامپیوتر رانندگی این ماشین به شمار می آید و در دو سوی بیرونی راست و چپ آن نیز چهار نشان دهنده دیگر از قبیل نشان دهنده سوخت، دما سنج موتور، فشار روغن و آمپر باتری قرار گرفته است.

در بالای قسمت کنسول میانی یک ساعت با کورنومتر وجود دارد که در بردارنده ی سامانه اندازه گیری شتاب یا Launch Control نیز است. افزایش فاصله محورهای این ماشین نیز فضای خوبی را در این کابین پدید آورده که راحتی و لذت رانندگی با این سوپر اسپورت را بالاتر برده است.

911-1

کابین نسل جدید پورشه 911 کاررا نیز گرچه دارای شباهت هایی به نسل پیشین است، اما در بر دارنده ی ویژگی های نو نسبت به آن است. در این میان شاید کنسول میانی بلند این ماشین که از پورشه پانامرا قرض گرفته شده یکی از ویژگی های کابین نسل جدید این مدل باشد.

کیفیت بسیار خوب ادوات و همچنین وجود تجهیزات و امکانات رفاهی متعدد در این مدل موجب شده تا علاوه بر ویژگی های اسپرت، حس سواری در یک خودرو لوکس را به سرنشینان خود القا کند.

کاررا 911 مجموعا دارای 6 ایربگ است که به صورت جانبی، پرده ای و برای سرنشین و راننده طراحی شده است. از امکانات جالب این مدل می توان به سیستم پشت سری های صندلی فعال اشاره کرد که در هنگام واژگونی به صورت خودکار از جای خود خارج شده و از برخورد احتمالی سر سرنشینان به زمین جلوگیری می کنند.

911-7-w600

کمربند های ایمنی پیش کشنده ،سیستم تهویه هوا مطبوع، کنترل اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی تصویری مولتی مدیا، رادیو پخش، نمایشگر، سیستم امنیتی قفل مرکزی، ایموبلایزر، دزدگیر و… اشاره کرد.

مشخصات فنی پورشه 911 کررا S

کاررا s با پیشرانه ای نو که پورشه آن را Porsche Intelliget Performance نامگذاری کرده راهی بازار شد. یک موتور باکسر 6 سیلندر 3.8لیتری با 24 سوپاپ در سر سیلندر هایش که گرچه در توان و گشتاور، نیرومند تر از نسل پیشین است، اما مصرف سوخت آن 16 درصد کمتر از مدل قبلیاست، که این یک نکته ی مثبت برایش محسوب می شود.

پورشه برای کاهش مصرف سوخت این موتور از راهکارهایی چون سامانه StartStop که در ترافیک و حالت ایستاده موتور ماشین را به صورت خودکار خاموش می کند به همراه سامانه الکترومکانیکی فرمان و جعبه دنده ی 7 سرعته سود جسته است.

911-14-w600

بیشترین توان و گشتاور این موتور به ترتیب برابر با 400 اسب بخار در 7 هزار دور و 440 نیوتون متر در 5600 دور در دقیقه است. همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر و بیشترین سرعت این سوپر اسپرت پورشه برابر با 3.4 ثانیه و 302 کیلومتر در ساعت است.

911-15-w600

میانگین مصرف سوخت این آلمانی 1455 کیلوگرمی 11.5کیلومتر بر هر لیتر بنزین است.

معمولا خریداران اتومبیل های سوپر اسپرت بیشتر به توانایی های شتاب و سرعت اتومبیل های این کلاس می اندیشند تا مصرف سوخت. اما این روزها که همه جا سخن از خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست است، یک ماشین سوپراسپرت نیز باید سبز باشد و با نگرش به محیط زیست پاک طراحی شده باشد.

از سوی دیگر گفته می شود که در آینده امکان به بازار آمدن پورشه 911 با تکنولوژی هیبریدی نیز وجود خواهد داشت. پورشه 911 کاررا با برخورداری از دینامیک بالای رانندگی، سامانه ی فنر بندی سفت و اسپرت و فرمانی با دقت بسیار بالا از پرطرفدارترین اتومبیل های اسپرت در جهان است.

911-9-w600

نسل جدید اين ماشين بسته به مدل و اندازه وسايل سفارشي از يك ديناميك رانندگي درخور نگرش سود مي برد. در اين زمينه به ويژه بايد از سامانه PDCC )يا (Porsche Dynamic Chassis Control كه براي نخستين بار براي مدل كاررا S قابل سفارش است نام برد.

اين سيستم نقشي اساسي در كنترل اتومبيل در مانورهاي سخت را بر عهده دارد و از حركت هاي ناگهاني بدنه در مانورها پيشگيري مي كند. بدين روي چرخ ها با رينگ 20 اينچي پورشه همواره در بهترين وضعيت خود در تماس با راه باقي مانده و از چسبندگي بسيار بالایی به سطح راه برخوردار است و با بالاترين سرعت، كنترل ماشين را در مانورها و سر پیج ها آسان تر مي كند.

911-10-w600

سیستم تعلیق این مدل نیز مانند دیگر خودروهای اسپرت نسبتا سفت و خشک بوده و صندلی های اسپرت و عضلانی آن نیز به خوبی بدن شما را تحت حمایت خود قرار می دهند.

رانندگی با پورشه 911 تجربه ای است که شاید از نظر اینکه هم بسیار اسپرت است هم لوکس، بسیار خاص و به یاد ماندنی است. پورشه 911 را باید یک الگو و معیار شگفت انگیز برای عملکرد و بهره وری در یک خودرو دانست. شاید به جرات بتوان پورشه 911 را یکی از کامل ترین خودروهای اسپرت دانست.

اما باید این نکته را در نظر داشت که در ایران هزینه نگهداری این دسته از خودروها بسیار بالا بوده، از طرفی نیروی متخصص برای انجام خدمات فنی خودروهای اسپرت و خاص نیز به ندرت یافت می شود. به همین خاطر قبل از خرید خودرویی لوکس و در عین حال اسپرت باید تمامی جوانب را سنجید تا بتوان انتخابی درست و شایسته داشت.

911-13-w600

3800 سی سی حجم موتور
6 سیلندر تعداد سیلندر
بوکسر(تخت) آرایش قرار گیری سیلندرها
400 اسب‌ بخار حداکثر توان خروجی
440 نیوتن بر متر حداکثر گشتاور خروجی
موتور عقب، دیفرانسیل عقب آرایش فنی
اتوماتیک تیپ‌ترونیک نوع جعبه دنده
7 سرعته تعداد دنده
4.3 ثانیه شتاب 0-100
302 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *