سام کاویانی: هایما S7 از زمره بلندقامتان جنجالی شرقی در خطه ایرانزمین به شمار میآید. این کراساوور نسبتاً ناشناخته، بهرغم تمامی پیشبینیها توانست در بازار داخلی کشورمان تا اندازه زیادی موفق ظاهر شود و عمده مالکانش را هم از خود راضی نگاه دارد. حال شرکت ایرانخودرو قصد آن نموده که نسخه توربوی آن را نیز به بازار عرضه کند و از همین رو چند وقتی ست که به تست فنی آن در خیابانهای شلوغ پایتخت مشغول است.
اما مهمترین تغییر در بخش فنی این خودرو رخ داده است، جایی که پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 148 اسبی و 180 نیوتن متری نسخه فعلی، موضع خود را به یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو 188 اسب بخاری با گشتاور 230 نیوتن متر تفویض نموده است. منبع پیشرانه 1.8 لیتری توربو از کمپانی میتسوبیشی ژاپن است و بنا به ادعای وبسایت شرکت هایما، پیشرانه مذکور 10 میلیون کیلومتر تست جادهای واقعی را برای تست کارایی و دوام از سر گذرانده و 40 ماه نیز صرف تحقیق و توسعه آن شده است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو از یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بهره میبرد که قابلیت تعویض بهصورت دستی را نیز داراست، این گیربکس اساساً ساخت کشور کره جنوبی است.
منابع:
EN.HAIMA.COM
CARNEWSCHINA.COM
و…