سری G20 3 پیش از این چندین بار در تور عکاسان افتاده اما این اولین باری است که ما آن را در لباس M Sport میبینیم. علیرغم اینکه خودرو از پوشش سنگینی برخوردار است اما دیدن جزئیاتی چون اسپویلر واقع شده روی لبهی صندوق، سیستم تعلیق سفتتر، ترمزهای بزرگتر و یک جفت خروجی اگزوز بزرگ کار سختی نیست. به علاوه پوشش متفاوت سپر جلو نسبت به دیگر پروتوتایپ ها نشان میدهد خودروی تست شده نمای گیراتری داشته چراکه ورودیهای هوای بزرگتری دارد.
باید اشاره کنیم که چراغهای جلو و عقب این خودرو لزوماً نسخهی نهایی نیستند درحالیکه برخی بخشهای دیگر شاید زیر پوشش سنگین خودرو پنهان شده باشند. طبق انتظاری که داریم این خودرو در هنگام رونمایی طراحی تکاملی خواهد داشت و تغییرات استایل آن از برادر بزرگتر یعنی بامو سری 5 الهام گرفته خواهد شد.
درحالیکه تغییرات بیرونی و کابین خودرو بیش از آنکه مشابه یک نسل جدید باشد بیشتر شبیه یک فیس لیفت است اما باید گفت زیر پوست خودرو بزرگترین تغییرات رخ خواهد داد. این خودرو از پلتفرم CLAR برادران بزرگتر خود استفاده خواهد کرد. این کار منجر به کاهش وزن 80 کیلوگرمی خواهد شد. با توجه به اینکه نسل بعدی سری 3 احتمالاً کمی طویلتر و پهنتر خواهد بود این کاهش وزن احساسبرانگیز است.
پرفروشترین سری تاریخ بامو در نسل جدید خود از طیف وسیع پیشرانههای سه، چهار و شش سیلندر سود خواهد برد. همهی این پیشرانهها توربو خواهند بود. احتمالاً پیشرانههای یاد شده نسخههای تکامل یافتهی پیشرانههای کنونی خواهند بود و مصرف سوخت کمتر و احتمالاً قدرت بیشتری خواهند داشت. همچنین نسخهی پلاگین هیبریدی نیز در نظر گرفته شده که محدودهی حرکتی بهتری نسبت به 330e فعلی خواهد داشت.
رونمایی رسمی نسل جدید بامو سری 3 به احتمال زیاد در اواخر سال 2017 خواهد بود. فروش مدلهای عادی پیش از پایان سال 2017 شروع خواهد شد و نسخهی M3 نیز قبل از پایان سال 2018 تحویل خواهد شد. خبری جدید نیز بیان میدارد سری 3 کاملاً الکتریکی بین سالهای 2019 تا 2021 به بازار خواهد آمد.