بازار شایعات در مورد محصول جدید لامبورگینی هر روز داغتر و داغتر میشود! پایگاه خبری «اتو.اکسپرس» بازهم جنجالی در رسانهها به راه انداخت.
درحالیکه قلم مدیران لامبورگینی در نوشتن تکذیبنامههای خود مبنی بر عدم صحت هرگونه اطلاعات موجود برای شاسیبلند جدید این شرکت هنوز هم خشک نشده، اتو.اکسپرس اعلام نمود کراساور جدید لامبورگینی به احتمال فراوان در نمایشگاه خودروی پکن امسال یا رونمایی شده و یا مشخصات اولیه آن منتشر خواهد شد . . .
این موضوع بهانه خوبی برای ماست تا بیشتر در مورد این خودرو صحبت کنیم. از سال 2010 میلادی بود که حرفهایی در مورد پروژه ساخت نخستین کراساور لامبورگینی که با نام MCL Concept شناخته میشود، مطرح شد. این پروژه قرار است در نهایت به جانشینی بسیار شایسته برای مدلهای LM002 لامبورگینی ختم شود.
لامبورگینی در این چندسال تمام تلاش خود را بکار گرفت تا بعد از انتشار هر خبری از این خودرو، بلافاصله به تکذیب آن اقدام کند تا مبادا فرصت برای درز سایر اطلاعات آن مهیا شود یا بحثهای بیشتری در این مورد برسر زبانها بیفتد.
اینکه MCL به چه شکلی خواهد بود هنوز کسی نمیداند اما رندرهای پیشنهادی برای این خودرو خبر از دمیدن روح لامبورگینی « استوک مفهومی » در کالبد این کراساور جدید را میدهند. دو تصویر جنجالی زیر مدتها پیش توسط مجله Quattroruote برای اولینبار منتشر شدند.
پلتفرم درنظر گرفته شده برای این خودرو به احتمال فراوان مدلی بهبود یافته از پورشه کاین و فولکسواگن توآرگ است. البته استفاده از پلتفرم ارتقا یافته آئودی Q7 نیز چندان بعید نیست. خبرنگاران «اتو.اکسپرس» تقریبا مطمئن شدهاند که استفاده گسترده از فیبرکربن در شاسی و بدنه این خودرو، میتواند وزن نهایی آنرا به کمتر از 2000 کیلوگرم برساند.
برای پیشرانه این خودرو نیز حدس و گمانهای زیادی وجود دارد اما فعلا احتمال وجود موتورهای V10 به حجم 5.2 لیتر و با قدرت تقریبی 580 اسببخار که تا قبل از این بر روی نسخههای گایاردو نیز قرار گرفته بود، بسیار زیاد است. اگر نسخههای هیبریدی نیز وارد میدان شوند احتمالا این قدرت از مرز 650 اسببخار هم فراتر خواهد رفت.
البته از آنجایی که لامبورگینی در غافلگیری هوادارانش از هیچ روشی فروگذاری نمیکند، خبرهایی مبنی بر احتمال وجود پیشرانه V12 آونتادور با قدرتی بیش از 700 اسببخار نیز وجود داشته که اندکی ما را نگران میکنند!
همچنین گفته میشود کراساور لامبورگینی تیراژ محدود 1,500 دستگاهی دارد و احتمالا با قیمتی در حدود 200,000 دلار (یا کمتر) به فروش خواهد رسید.
بهتر است که در جمعبندی این مطالب اندکی محتاط باشیم. شاید این تصاویر جالب حاصل قوه تخیل خبرنگاران مجله Quattroruote باشد؛ شاید تا ارائه اولین مدلهای رسمی این کراساور هنوز مدت زمان زیادی مانده؛ و شاید روزی همه اطلاعات فوق اشتباه باشند! اما درعوض یک نکته برای ما کاملا حتمی و غیرقابل انکار است: SUV لامبورگینی تا قبل از سال 2016 میلادی خواهد آمد.
حتما شما هم با ما موافقید که محدوده سالهای 2015 و 2016 میلادی نقطه عطفی در تاریخ شاسیبلندهای اسپرت و لوکس دنیاست؛ چرا که اولین شاسیبلند بنتلی، اولین شاسیبلند مازراتی که ابتدا با نام کوبانگ و هماکنون با نام Maserati Cinqueporte شناخته میشود و از همه زودتر کراساور جدید پورشه که او هم Cajun نام داشت ولی حالا او را با Porsche Macan میشناسند، همگی تا قبل از زمانها (به احتمال بسیار زیاد) به واقعیت میپیوندند. مبارزه این همه مدلهای تازهنفس در کنار یکدیدگر و در تقابل با پورشه پانامرا بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.