بسیاری قبلا پیش بینی کرده بودند که جیپ در سال ۲۰۱۸ مدل گرند چروکی ترک هاوک را به تولید می رساند و حالا با گذشت حدود یک سال ازین شایعات جیپ به طور رسمی این اس یو وی قدرتمند را معرفی کرد.
گرچه هنوز فرصت رانندگی با این خودرو فراهم نشده است اما اعداد و ارقام منتشر شده حاکی از خودرویی بسیار قدرتمند و سریع است. زمان عرضه به بازار گرند چروکی ترک هاوک سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۷ اعلام شده است.
در ابتدا باید به بخش فنی این خودرو پرداخت، جایی که جیپ از موتور هشت سیلندر وی شکل به حجم ۶.۲ لیتر استفاده کرده است که متعلق به دوج Hellcat است.
این موتور سوپرشارژ شده در خودروهای دوج چارجر هلکت و چلنجر هلکت می تواند قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر را تولید کند اما نسخه ای که در جیپ ترک هاوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت توانایی تولید ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتون متر را خواهد داشت که کمی با اعداد مدل های دوج متفاوت است.
هرچند برخی گمانه زنی ها حاکی از احتمال تیونینگ این موتور برای استفاده در این شاسی بلند چهارچرخ محرک هستند اما فعلا اعداد اعلام شده تنها تغییری کوچک را در قدرت و گشتاور خروجی موتور نشان می دهند.
جیپ ادعا می کند که گرند چروکی ترک هاوک سریعترین شاسی بلند موجود در بازار است و با این موتور قدرتمند می تواند وزن ۲۴۳۳ کیلوگرمی خود را در عرض ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
البته صحت این ادعا زمانی که بدانید تسلا مدل X در حالت Ludicrous دارای شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه ای است کمی زیر سوال می رود.
این خودرو می تواند مسافت یک چهارم مایل یا همان ۴۰۰ متر را در عرض ۱۱.۶ ثانیه و با حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت طی کند، ضمن اینکه توانایی یدک کشی این خودرو نیز به میزان ۳۲۶۶ کیلوگرم است که عدد بسیار خوبی به شمار می رود.
جیپ گرند چروکی ترک هاوک تنها با یک جعبه دنده ی هشت سرعته ی خودکار قابل خریداری خواهد بود که قطعات داخلی ان برای سازگاری با موتور قدرتمند هلکت مورد بازبینی و بهینه سازی قرار گرفته اند تا مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.
نیروی موتور پس از گذر از جعبه دنده با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک به هر چهارچرخ خودرو انتقال میابد که در این بخش نیز جیپ از یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی در محور عقب سود برده است.
راننده نیز این امکان را دارد تا بسته به نوع حالت رانندگی میزان تقسیم نیرو بین چرخ ها را تنظیم کند، این تنظیم ها شامل وضعت اتوماتیک با تقسیم ۶۰-۴۰ بین محور جلو و عقب، حالت برف با تقسیم نیروی ۵۰-۵۰، حالت اسپرت با تقسیم نیروی ۳۵-۶۵ و حالت ترک (پیست مسابقه) با تقسیم نیروی ۳۰-۷۰ بین محور جلو و عقب را شامل می شوند.
برای متوقف کردن این هیولای سنگین وزن نیز از ترمزهای برمبو با دیسک هایی به قطر ۴۰ سانتی متر در جلو و ۳۵ سانتی متر در عقب استفاده شده است تا این خودرو همانقدر که سریع شتاب می گیرد، بتواند به سرعت نیز متوقف شود.
در بخش ظاهری نیز جیپ یک سری اصلاحات را انجام داده است تا ضمن اینکه نمای ظاهری خودرو را بهتر کند به خواص آیرودینامیکی آن نیز بهبود ببخشد.
در بخش جلویی از یک سپر جدید استفاده شد است که دارای ورودی های هوای بزرگ تری است و ورودی هوای موتور نیز در سمت راننده و در بخش پایینی سپر قرار گرفته است تا هوای خنک و تازه را برای موتور فراهم کند.
رینگ های ۲۰ اینچی این خودرو نیز به رنگ بدنه هستند و یک سیستم اگزوز ارتقا یافته به همراه چهار عدد خروجی به رنگ مشکی نیز در ترک هاوک نصب شده است.
در داخل کابین این خودرو شاهد طراحی راننده محور هستیم، یک تاخومتر در مقابل راننده نصب شده است و و در نمایشگر ۸.۴ اینچی موجود در کنسول مرکزی نیز منوهای زیادی که مربوط به عملکرد فنی خودرو خستند وجود دارد.
تمام تودوزی کابین این خودرو نیز به صورت استاندارد از جنس چرم مرغوب ناپا است. چرم داخل کابین را می توان به رنگ مشکی و یا قرمز سفارش داد ضمن اینکه به در صورتی که خریدار بخواهد امکان نصب کمربندهای ایمنی خودرو به رنگ قرمز وجود دارد.