نمایشگاه نیویورک 2013: کیا درحالی سومین نسل سراتو/فورت را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد که حرف و حدیث های زیادی پشت سرش بود . . .
بعد از مدل های 2014 سراتوی سدان، کیا تصمیم گرفت که سومین نسل سراتو را با مدل کوپه شروع کند تا در آینده مدل های سدان و هاچبک آنرا نیز وارد بازار کند. در سومین نسل سراتو نمای جلویی خودرو به کلی تغییر کرده است.
اول از هر چیزی به جلوپنجره کوچک و فوق العاده باریک آن دقت کنید که در هیچکدام از مدل های جدید کیا استفاده نشده؛ حال به چراغ های جلو نگاه کنید که بیش از هر زمان دیگری شبیه مدل های هیوندای طراحی شده؛ آخر سرهم نیم نگاهی به ورودی هوای بزرگ ذوزنقه ای شکل سپر داشته باشید که بی شباهت با سپرهای جدید سیتروئن نیست!
طراحی نمای عقبی خودرو بسیار شکیل تر از نمای جلویی از آب درآمده؛ خوشبختانه طراحی مجدد چراغ ها و سپر عقب، دیفیوزری که در طرفین آن همچنان نیز خروجی های اگزوز خودنمایی می کنند، به همراه موارد دیگری مانند گلگیرهای برآمده و دو خط قرار گرفته در طرفین کاپوت هنوز هم به سراتوی جدیدی ظاهری نسبتا عضلانی بخشیده اند.
سراتوی کوپه در دو مدل SX و EX عرضه می شود؛ برای EX یک موتور 2.0 لیتریGDI با قدرت 173 اسب بخار و گشتاور 209 نیوتن متر و گیربکس شش سرعته اتومات آماده شده حال آنکه مدل SX موتوری 1.6 لیتریGDI توربو با قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن متر داشته و بصورت استاندارد نیز با گیربکس شش سرعته دستی (با امکان سفارش شش سرعته اتومات با پدال شیفتر) بفروش می رسد.
برای مدل های EX امکاناتی نظیر روکش چرمی فرمان، پاور ویندوز، رینگ های 16 اینچی با تایرهای 205/55، مه شکن، LEDهای چراغ جلو، دوربین عقب، رادیوی ماهواره ایSiriusXM و بلوتوث بصورت استاندارد خواهند بود.برای مدل های SX نیز مواردی مانند رینگ های 18 اینچی با تایرهای 225/40، LEDهای چراغ عقب، سراگزوزهای دوبل کروم کاری شده، جلوپنجره ای به رنگ مشکی براق، سپر جدید، پدال های آلومینیومی و کیت ترمزهای جلو بصورت استاندارد پیش بینی شده است.
همچنین برای هر دو مدل EX و SX امکاناتی نظیر سیستم راهیابی، رادیو HD، سیستم گرمایشی برای فرمان و صندلی های جلو، سانروف، استارت دکمه ای، تهویه دوگانه اتومات، صندلی 10 حالته راننده و آینه عقب حساس به نور و … بصورت سفارشی هستند.