لینکلن یکی از زیر مجموعه های خودروسازی فورد آمریکا برای سال 2013 تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده و قصد دارد با اتومبیلهای سری MK خود کانون توجه علاقمندان یه اتومبیل شود. در این میان لینکلن MKZ که از سال 2008 در صف تولیدات لینکن رتبه ی نخست فروش را به خود اختصاص داده بود با رونمایی از مدل جدید خود از هم اکنون با استقبال مردم در نمایشگاه ها رو به رو شده.
پس از رونمایی کادیلاک ATS توسط GM فورد هم در اقدامی مشابه با رونمایی از لینکلن MKZ بازار سدان های لوکس را داغ خواهد کرد.
این اتومبیل اولین بار در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد.در سال 2011 لینکن برای مدل MKZ رشد فروش 22 درصدی را شاهد بود هرچند به نصف میزان فروش اتومبیلهای لوکس کادیلاک و بی ام و نمیرسید اما نوید شروعی دوباره بعد از سالها برای لینکلن را میداد.
لینکلن برای ادامه این رشد فروش یک تیم طراح جدید را استخدام کرد و ساخت لینکلن MKZ 2013 نیز مهر تائید بر این اقدام لینکلن بود در حقیقت لینکلن خواستار طراحی های بی پروا برای اتومبیلهای خود است.
ماکس ولف رئیس تیم طراحی لینکلن است که در جدید ترین صحبت های خود از اقدامات جدی لینکلن برای ساخت اتومبیلهای لوکس خبر داده و اهداف لینکلن را بر جدایی از طرح های لوکس کلیشه ای که بین خودروسازان رواج یافته میداند.
در طراحی داخلی خودرو از ایده هایی نظیر چوب درخت صنوبر و چرم سوراخ شده به مانند حباب های شامپاین الهام گرفته شده است.
از دیگر اقدامات جالب توجه در اتاق MKZ 2013 حذف شیفتر دنده و استفاده از دکمه های کنترل گیربکس میباشد همچنین صفحه کیلومتر دیجیتال 2 عدد ال سی دی 8 و 10 اینچ استفاده از سیستم نویگیشن لمسی سیستم لمسی بلوتوث Mylincoln از دیگر تمهیدات لینکلن است.
گفته میشود پلت فرم جدید MKZ دارای سیستم کنترل هر چهار چرخ به صورت مجزا از هم است همچنین یک موتور EcoBoost در اتومبیل برای تنظیم و هماهنگی میان نوع رانندگی و سیستم تعلیق بکار رفته است.
حالا که فورد تا حدودی بحران های مالی خود را پشت سر گذاشته اینک پیش بینی میشود با تزریق بودجه های مالی به لینکلن شروع به احیای این برند لوکس در دنیای اتومبیل کند و قطعأ برنده ی اصلی بعد از احیای لینکلن کسی جز مشتریان نیستند که یک انتخاب جدید را پیش روی خود خواهند دید.
Lincoln MKZ که هم اکنون در نمایشگاه دیترویت هدف دوربین ها قرار گرفته است برای تولید در سال 2013 آخرین تغییرات را پیش از عرضه تجاری بخود می بیند و قرار است یک سدان متوسط لوکس و جذاب برای جذب جوانترها باشد. سقف پانورامای شیشه ای که روی اسکلتی آلومینیومی و فولادی قرار گرفته و با کمک یک دکمه و تکنولوژی کریستال مایع، تیره و روشن می شود، این امکان از دیگر جذابیتهای این ماشین است.