سایون FR-S یقینا همان تویوتا GT86 است که در بازار آمریکای شمالی تحت برند سایون فروخته میشود؛ تفاوت در سپرهای جلو و عقب به همراه نوع امکانات سفارشی و تجهیزات استاندارد تنها وجه تمایز آن با تویوتا GT86 و همچنین سوبارو BRZ است . . .
سایون FR-S برای نخستینبار در سال 2011 و در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد. اما FR-S به چه معناست؟! F برای موتور جلو (Front-engine)، حرف R برای دیفرانسیل عقب (Rear-wheel drive) و حرف S برای اسپرت (Sport).
سایون FR-S دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل4,272.3 میلیمتر،1,816.1 میلیمتر و1,204 میلیمتر است. حجم محفظه بار آن نیز در حدود 195 لیتر است. این خودرو دارای پیشرانه DS-4 تویوتا/سوبارو بوده که با حجمی معادل 2.0 لیتر، توانایی تولید 200 اسببخار قدرت در دور موتور 7000 و همچنین 205 نیوتنمتر گشتاور در دور 6600 را داراست. ردلاین موتور از دور 7450 آغاز میشود و گیربکس آن از نوع شش سرعته دستی است. فرمان خودرو نیز در 2.5 دور قفل میشود.
مدلهای 2013 سایون FR-S بصورت استاندارد دارای رینگهای 17 اینچی آلومینیومی است که در جلو و عقب 7 اینچ پهنا دارند. برای این رینگها تایرهای 245 میلیمتری میشلین از مدلPrimacy HP درنظر گرفته شده است. دیسکهای ترمز این خودرو در جلو 11.6 اینچ و در عقب 11.4 اینچ قطر دارند.وزن خالص FR-S نیز حدودا 1241 کیلوگرم بوده که 55% آن بر روی محور جلو و مابقی روی محور عقب توزیع شده است.
سایون FR-S دارای شتاب صفرتاصدی کمتر از 6.2 ثانیه و صفرتا 160 آن 16.3 ثانیه است. این خودرو یکچهارم مایل را در 14.8 ثانیه و با سرعت 151.7 کیلومتر برساعت طی میکند. مسافت توقف آن از سرعت 100 نیز 36 متر خواهد بود. حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل آن نیز 0.93g است. حجم باک بنزین آن در حدود 50 لیتر بوده و میزان مصرف آن در سیکل شهری 10.7 لیتر و در سیکل جادهای 7.8 لیتر است.
همه مدلهای 2013 سایون FR-S دارای سه سال یا 30 هزار مایل گارانتی اولیه هستند. پیشرانه آنها نیز تا پنج سال یا 60 هزار مایل گارانتی خواهد داشت. این خودرو در دو تریم GS و SE و با دو گیربکس شش سرعته دستی و اتومات عرضه میشود. قیمت پایهای سایون FR-S با گیربکس دستی 24,200 دلار است که با سفارش گیربکس اتومات این قیمت تا 25,300 دلار افزایش مییابد.