زمانی که لامبورگینی اعلام کرد اوراکان پرفورمنته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 6 دقیقه و 52 ثانیه طی کرده، افرادی سؤال کردند چگونه این خودرو توانسته سریعتر از پورشه 918 اسپایدر باشد.
حالا تعدادی از کارشناسان و متخصصان نوربرگ رینگ سؤالاتی را دربارهی این رکورد مطرح کرده و پیشنهاد کردهاند که شاید این موضوع ساختگی و تقلبی باشد.
در نظریهی Bridge to Gantry، نویسنده پیشنهاد میکند بر پایهی فیلم رکوردگیری پرفورمنته و همچنین برادر بزرگتر خود آونتادور SV، این آونتادور است که در پیست سرعت متوسط بالاتری برای رسیدن به زمان 6 دقیقه و 59 ثانیه داشته است. با در نظر گرفتن این موضوع احساس میشود که شاید لامبورگینی سرعت فریم ویدئوی پرفورمنته را تقریباً 5 درصد افزایش داده است.
Ringfreaks چندین اسکرین شات از ویدئوهای رکوردگیری پرفورمنته و 918 اسپایدر (زمان 6 دقیقه و 57 ثانیه) را تهیه کرده است. آنها نشان میدهند که در اکثر بخشهای پیست، 918 قادر است سرعت زیادتری را در پیچها داشته باشد و همچنین در کندترین پیچها نیز به اندازهی پرفورمنته سریع باشد. هایپرکار آلمانی همچنین در اکثر بخشهای مستقیم سریعتر از لامبورگینی بوده است.
در تحقیقی دقیقتر نشان داده میشود که 918 در 42 بخش/پیچ پیست سریعتر و در 21 بخش کندتر و در 20 بخش مساوی با پرفورمنته بوده است.
همچنین Misha Charoudin خطاهای مشابهی را در این رکوردگیری ادعایی یافته است. مهمترین این دلایل تفاوت 36 ثانیهای بین رکورد اوراکان LP610 (زمان 7 دقیقه و 28 ثانیه) و پرفورمنته است. همچنین تجهیزات ایمنی که شامل رول کیج و لاستیکهای پیرلی P Zero تروفئو R میباشد شاید در این خودرو بکار رفته شاید بهصورت استاندارد در پرفورمنته عرضه نشوند.
شاید این دلایل ارائه شده برای قانع شدن برخی افراد مبنی بر اینکه لامبورگینی تقلب کرده کافی باشد اما دلیلی قطعی برای این کار وجود ندارد. در حقیقت این احتمال وجود دارد که ریکوردر دادهی استفاده شده توسط لامبورگینی به اندازهی Vbox استفاده شده توسط پورشه دقیق نباشد و به همین دلیل سرعت نشان داده شده در ویدئو درست از آب درنیاید.
لامبورگینی هنوز دربارهی این استدلالها حرفی نزده اما باید منتظر واکنش این خودروساز سنت آگاتا در آینده باشیم.
[دانلود ویدئو]