همه ساله مسابقه تپه نوردی در منطقه ی پایکس پیک در کوه های راکی در برگزار می شود که که این مکان را تبدیل به محلی برای سنجش و اثبات توانایی ها مختلف خودرو ها تبدیل کرده است.
در سال های اخیر پای خودروهای برقی نیز به این مسابقات باز شده است و حتی خودروی تسلا مدل S P90D توانسته است که به مقام قهرمانی در مسافت ۱۲.۴۲ مایلی نیز دست پیدا کند.
زمان خودروی تسلا برای طی این مسافت در این مسیر ۱۱ دقیقه و ۴۸ ثانیه بود. اما امسال تسلا با یک رقیب برقی دیگر نیز مواجه است که فارادی فیوچر نام دارد.
کمپانی فارادی فیوچر قصد دارد تا مدل FF 91 EV را به مسابقات تپه نوردی پایکس پیک امسال ارسال کند تا با جدیدترین مدل تسلا یعنی سدان مدل S P100D به رقابت بپردازد.
همچنین تسلایی که امسال در این مسابقات شرکت می کند توسط کمپانی Unplugged Performance مورد بهینه سازی و تقویت قرار خواهد گرفت.
رانندگی خودروی FF 91 را رابین شات بر عهده خواهد داشت که سابقه ی قهرمانی در مسابقات فرمولای سه گانه ی سال ۲۰۱۶ را دارد. همچنین رانندگی خودروی تسلا نیز بر عهده ی دیاجیرو یوشیهارا است که وی نیز در سال ۲۰۱۱ قرمانی مسابقات فرمولا دریفت را از آن خود کرد.
یکی از دلایلی که خودروهای برقی در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهند این است که این منطقه دارای ارتفاع ۱۴ هزار و ۱۱۵ فوتی از سطح دریا است که این ارتفاع بالا شرایط بسیار سختی را برای موتورهای احتراق داخلی ایجاد می کند.
اما ارتفاع از سطح دریا و تغییرات فشار هوا خللی در عملکرد موتورهای برقی ایجاد نمی کند.
امسال همچنین دیگر نیازی نیست تا برای دیدن مسابقات به این منطقه سفر کنید چون Matchsports ترتیب پخش زنده ی این مسابقات را بر روی فضای کلود درایو گوشی هوشمند و یا کامپیوتر را داده است.
هنوز جزییات اینکه رقابت بین فارادی فیوچر FF 91 و تسلا مدل S چگونه خواهد بود منتشر نشده است و باید برای اطلاعات بیشتر تا ۲۵ ژوئن ۲۰۱۷ صبر کرد.
بد نیست اشاره کنیم که سریعترین زمان به ثبت رسیده در این رقابت ها ۸ دقیقه و ۱۳ ثانیه است و سریع ترین خودرو برقی شرکت کرده تا کنون زمانی برابر با ۸ دقیقه و ۵۷ ثانیه داشته است که این مورد نشان می دهد که خودروهای برقی هنوز راه زیادی برای رسیدن به صدر جدول دارند.