اختصاصی از نمایشگاه نیویورک: چشمهایمان دیگر از دیدن تیزرهای و رندرهای اولیه دوج وایپر جدید خسته شده بود؛ دوج باید کاری میکرد تا نام محبوبترین مدل خود را بار دیگر بر سر زبانها بیاندازد؛ زمان گذشت و برگهای تقویم ورق خورد تا آنکه به تاریخ امروز رسیدیم . . .
اول جولای سال 2010 میلادی بود که آخرین دستگاه از خط تولید نسل چهارم دوج وایپر بیرون آمد و بلافاصله نیز کرایسلر اعلام کرد که بخاطر کاهش دادن هزینهها، روند تولید آنرا بصورت موقت تعطیل میکند؛ حال پس از دوسال کرایسلر با معرفی نسل پنج وایپر، به نمایشگاه نیویورک 2012 امده است.
وایپر SRT10 جدید، سمبلی است که نشان داد کرایسلر در برابر بحران اقتصادی شدیدی که دامنگیرش شده، قد خم نکرده بلکه ایستاده است تا بگوید برای رسیدن به آرزوهای بزرگش دست به هرکاری میزند.
آقای رالف گیلز سرپرست گروه SRT (فرد حاضر در تصاویر فوق) معتقد است که این محصول نشاندهنده پیشرفت روبهجلوی دوج نیست؛ بلکه به رخکشیدن قدرت مهندسین SRT در برابر تیونرهای صاحبنام دنیاست.
دوج وایپر جدید که دیگر او را SRT وایپر مینامند، در دو مدل استاندارد و GTS عرضه میشود که در نسخه دوم آن سیستم تعلیق خودرو دارای دوحالت قابل تنظیم خواهد بود. SRT وایپر در حدود 45 کیلوگرم سبکتر و بدنه آن بیش از 355 میلیمتر عریضتر از گذشته است. همچنین افزایش ارتفاعی در حدود 90 میلیمتر برای صندلیها، موجب راحتی بیش از پیش رانندگان خواهد شد.