اختصاصی از نمایشگاه نیویورک: با تولید دقیق 56,905 دستگاه SRX در سال 2011 میلادی، کادیلاک به فکر ارائه ظاهری بهروزتر برای کراساور لوکس خود افتاد که از سال 2009 در خط تولیدش جاخوش کرده بود؛ خوششانس بودیم که پای این فیسلیفت جدید نیز به اتوشوی نیویورک باز شده است . . .
اما برخلاف تصورمان، کادیلاک بجای آنکه تغییراتی جدید در ظاهر خودرو یا حداقل پیشرانه آن بدهد، به سراغ فضای درونی SRX رفته و کابین آنرا به تجهیزاتی تازه مجهز کرده است ازجمله: تکنولوژی active noise cancelation برای کاهش موثر صدای وارده به کابین، رنگبندی جدید کنسول و طراحی مجدد فرمان و دنده و مهمتر از همه افزوده شدن سیستم سرگرمی CUE به سامانه چندرسانهای خودروست که بصورت استاندارد در همه مدلها نصب خواهد شد.
این سیستم (CUE) که تا قبل از این بر روی مدلهای ATS و XTS کادیلاک نیز نصب شده بود، برگ برنده SRX محسوب میشود و طبق گفته آقایDon Butler سخنگوی شرکت، CUE از نمونههای موجود در بازار ازجمله سیستم MyFord کمپانی فورد و سیستم MyLincoln شرکت لینکلن بسیار جدیدتر و با قابلیتهای بیشتر است.
کادیلاک برای مدلهای جدید SRX تنها یک پیشرانه در نظر گرفته که آن هم موتور 3.6 لیتری V6 ساخت جنرالموتورز است و توانایی تولید 308 اسببخار قدرت و 360 نیوتنمتر گشتاور را دارد که همگی آن توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک (در مدلهای استاندارد) به محور جلویی خودرو منتقل میشود.
میزان مصرف سوخت نسخههای دیفرانسیل جلوی SRX در سیکل شهری 13.8 لیتر و در سیکل جادهای 9.8 لیتر اعلام شده است. شتاب صفرتاصد این خودروی 1940 کیلوگرمی نیز 7.5 ثانیه خواهد بود. عرضه این خودرو از پاییز 2012 ابتدا در بازار آمریکا و با قیمت پایهای 37,000 دلار آغاز میشود.