اختصاصی از نمایشگاه ژنو: پورشه همیشه در این اتهام بوده که ارزانترین محصول خود یعنی باکستر را با بیرغبتی به بازارها راهی میکند؛ اما با معرفی باکستر 2013 مشخص شد که مهندسان و علیالخصوص طراحان پورشه تلاشهای زیادی کردهاند تا همه حرفهای حاشیهای باکستر را برای همیشه از بین ببرند . . .
نسل سوم باکستر نسبت به گذشته به مراتب زیباتر شده؛ چهره خودرو شباهت غیرقابل انکاری به سوپراسپرت آتی پورشه – یعنی 918 اسپایدر – دارد. مدیران پورشه در زمان رونمایی این خودرو میگفتند باکستر جدید، بزرگتر، چهرهای بهتر و با تعریفی جدیدتر از لذت رانندگی ارائه شده است.
پیشرانه باکستر 2013 در مدل پایهای آن، در حدود 200cc کاهش حجم داشته؛ موتور جدید آن 2.7 لیتری با قدرت 265 اسببخار است که صفرتاصد را در 5.4 ثانیه میسر میسازد.
مدل باکسترS نیز یک موتور تخت شش سیلندر به حجم 3.4 لیتر در زیر کاپوت خود داشت که با قدرت 315 اسبی خود که حدود 5 اسببخار بیشتر از گذشته بوده، خودرو را در کمتر از 4.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت میرساند.
باکستر بصورت استاندارد با گیربکس شش سرعته دستی عرضه میشود اما سفارش گیربکس هفت سرعته دوکلاچه PDK نیز برای آن امکانپذیر است.
تابسان امسال عرضه باکستر به عنوان مدل 2013 ابتدا از ایالاتمتحده آغاز خواهد شد. قیمت پایهای آن 49,500 دلار و قیمت پایهای باکسترS نیز 60,900 دلار اعلام شده است.