اختصاصی از نمایشگاه نیویورک:شاید تصور کنید که پرفروش ترین سدان لکسوس مدلهای IS آن هستند اما اگر به سال 2011 میلادی بازگردیم و آمار فروش خودروهای لکسوس را نظاره کنیم، خواهیم دید که از نسخههای IS با آنکه هم اسپرتتر و هم ارزانتر هستند تنها 29,669 دستگاه فروخته شد درحالیکه رقم فروش سدانهای ES آن به عدد 40,873 دستگاه میرسد . . . .
ششمین نسل لکسوس ES که برای نخستینبار در اتوشوی نیویورک رونمایی شده، دارای جلوپنجرهای جدید و چراغهای بزرگتر جلو با LEDهای Lشکل مخصوص روز است. اما این تغییرات بزرگترین خبر مدیران لکسوس در نمایشگاه نبود چرا که آنها برای نخستینبار مدل ES را با پیشرانهای هیبریدی مجهز کردهاند.
این مدلهای هیبریدی با نام ES300h شناخته میشوند، دارای پیشرانه 2.5 لیتری چهارسیلندر بوده و یک موتور الکتریکی کوچک هستند. قدرت تولیدی این پیشرانه هنوز رسما اعلام نشده اما به احتمال زیاد همچون تویوتا کمری هیبریدی در محدوده 200 اسببخار است.
لکسوس همچنین پیشبینی کرده که میزان مصرف سوخت آن در سکل ترکیبی 5.8 لیتر خواهد بود. یک گیربکس CVT نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده است.
اما به سراغ نسخههای E350 جدید برویم. فاصله محوری این مدل نسبت به گذشته 45.7mm افزایش یافته تا نهایتا طول کلی خودرو به عدد 4894.5mm برسد. این افزایش موجب شده تا سرنشینان در حدود 71.1mm فضای بیشتر برای زانوهایشان داشته باشند و همچنین بتوانند به میزان 15.2mm پای خود را بیشتر بکشند!
ES350 جدید دارای پیشرانهای 3.5 لیتری V6 است که 306 اسببخار قدرت و 375 نیوتنمتر گشتاور دارد. قدرت موتور توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک تماما به محور جلویی خودرو منتقل میشود.
رینگهای 17 اینچی، ساعت عقربهای جدید برای کنسول، سیستم چندرسانهای با قابلیت اتصالUSB/iPod و دارای نمایشگر هفت اینچی، سیستم صوتی با هشت اسپیکر، 10 ایربگ برای سرنشینان جلو که شامل ایربگهای اصلی جلو، زانویی، جانبی و پردهای هستند و همچنین چرمهای نولوکس (NuLuxe) برای صندلیها ازجمله امکانات استاندارد این خودرو خواهند بود.
لکسوس قیمت پایهای مدلهای ES350 را 38,000 دلار اعلام کرده است.