تنها چند روز مانده به آغاز به کار نمایشگاه ژنو 2017، فورد بهصورت رسمی از نسل جدید فیستا ST رونمایی کرد.
این هاچبک داغ که بر پایهی نسخههای معمولی ساخته شده از پیشرانهی سه سیلندر 1.5 لیتری توسعه یافته با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتون متر سود میبرد که به آن اجازه میدهد تا در 6.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. این زمان 0.2 ثانیه سریع تر از قبل است.
سه حالت نرمال، اسپورت و پیست در خودرو وجود دارند که با توجه به شرایط مختلف تنظیمات پیشرانه، فرمان و سیستمهای کنترل پایداری را تغییر میدهد.
علاوه بر این، فیستا ST جدید بنا به ادعای فورد دارای اولین سیستم غیرفعال سازی سیلندر در صنعت خودرو برای پیشرانههای سه سیلندر است. این سیستم در شرایطی که حداکثر عملکرد خودرو نیاز نیست باعث کاهش مصرف سوخت میشود و میزان آلایندگی را به میزان 114 گرم در هر کیلومتر کاهش میدهد. این تکنولوژی میتواند یک سیلندر را در 12 میلیثانیه (20 بار سریعتر از پلک زدن) فعال یا غیرفعال کند.
با استفاده از شاسی تیون شدهی فورد، فیستا ST پاسخی محکم به رنو کلیو RS، اوپل کورسا OPC و فولکسواگن پولو GTI خواهد بود. پاسخ فورد به این حریفان سیستم ESC سه حالته است که به راننده اجازه میدهد تا بین دخالت کامل سیستم، غیرفعال سازی کامل و دخالت محدود wide-slip یکی را انتخاب کند.
داخل کابین این هاچبک کلاس B میتوان صندلیهای ریکارو و غربیلک فرمان D شکل را دید اما خریدارانی که شخصیسازی بیشتری را میخواهند میتوانند تریم عناصر سفارشی برای غربیلک فرمان، اهرم تعویض دنده و قطعات روی داشبورد را تحویل بگیرند.
اما در بخش میانی داشبورد شاهد استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 3 هستیم که از صفحهنمایش 8 اینچی استفاده کرده و دارای ویژگیهای صوتی، سیستم ناوبری و اتصال تلفنهای هوشمند از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو است. این خودرو را میتوان با سیستم صوتی مرغوب B&O نیز سفارش داد.