تویوتا روز گذشته اعلام کرد از مدل 2018 سدان اندازه متوسط خود، کمری در نمایشگاه 2017 آمریکایی شمالی واقع در دیترویت ایالات متحده رونمایی خواهد کرد. این خودروساز همچنین تیزری از بخش عقب این سدان باسابقه به نمایش گذاشته که نوید طرحی خشنتر و شخصیت هجومیتری را به مخاطبان میدهد.
باب کارتِر (Bob Carter) از صاحب منصبان کمپانی طی اظهاراتی درباره آن گفته:
معتقدم کمری در سال 2016 نیز (برای پانزدهمین بار) پرفروشترین سدان خانوادگی بازار ایالات متحده خواهد بود. همچنین اگر حضور پررنگ کرولا و فروش صعودی کراساوورهایی نظیر راو4 و هایلندر را نیز بدان اضافه کنیم، همهچیز برای ابقای تویوتا در جایگاه بهترین خودروساز عمده آمریکا محیا میشود.
وی اطلاعات دقیقی از نسل جدید این سدان باتجربه، پیشرانههای موردنظر کمپانی و احتمال ارائه نسخه تمام الکتریک ارائه نکرد و عملاً همهچیز به بعد از رونمایی بینالمللی موکول شده است.
علیرغم تب کراساوور کنونی موجود در بازار خودروی بینالملل، کمری همیشه ارزش خاصی برای تویوتا داشته و هنوز هم یکی از شاخصترین تولیدات این خودروساز میباشد؛ به همین خاطر رونمایی آن را برای دیترویت نگه داشتهاند که مهمترین نمایشگاه خودرو در آمریکا به شمار میرود.
نسل پیشین طراحی مناسب و معقولی داشت اما عدهای آن را خسته کننده میدانستند. در یکی از جالبترین اظهارنظرها، مدیر پیشین جنرال موتورز آقای باب لوتز (Bob Lutz) با عبارت “وسیله آشپزخانهای خشن” توصیفش کرد. حتی خود کارتِر هم تا حدودی این برداشتها را قبول داشته و تصریح کرد که طراحی مدل قبلی کمری اندکی محافظهکارانه بود. در مدل 2018 اما تمرکز اصلی روی لذت رانندگیِ بیشتر بوده؛ بهطوری که بزرگان کمپانی هم تأکید فراوانی روی این مورد داشتهاند. پس از رونمایی نیز با تیراژ سالیانه 550 تا 600 هزار دستگاه در تأسیسات واقع در جورجتاون (Georetown) ایالت کِنتاکی آمریکا روی خط تولید خواهد رفت.
منبع: motortrend