گزارشات مالی منتشر شده توسط مک لارن نشان می دهد که این شرکت در سال 2016 توانسته است 3286 عدد از خودرو های خود را به فروش برساند. این مقدار فروش برای شرکتی که سوپر اسپرت های گران قیمت تولید می کند، فوق العاده به نظر می رسد.
مک لارن موفقیت خود را مدیون سه سری از خودرو های اسپرت 570C، 570S و 570GT است.
در واقع مک لارن با تولید این سه محصول، وارد مرحله جدیدی از ادغام طراحی و عملکرد فوقالعاده در کنار قیمتی مقرون به صرفه شده است. مشتریان ثروتمند، قطعا دنبال محصولی خاص تر از فراری 488 GTB و لامبورگینی هوراکان هستند. حالا می توانند با پولی کمتر از 200 هزار دلار، صاحب یک مک لارن شوند.
مک لارن با تولید 650S ، توان مهندسی و تکنولوژی خود را به همگان ثابت کرد. 650S هنگامی که وارد بازار خودرو های سوپر اسپرت شد با هندلینگ و دینامیک فوق العاده اش، بر تن رقبا لرزهانداخت.
اما حالا باید منتظر جانشین جدیدی برای 650S و نسخه ای رام تر از P1 باشید که P14 نام دارد. طبق اطلاعاتی که تاکنون در مورد P14 منتشر شده است، P14 می تواند دوبرابر فشار آئرودینامیک بیشتری نسبت به 650Sایجاد کند.
یکی از ویژگی های شاخص که تقریبادر همه مدل های مک لارن وجود دارد، بال عقب آنها است. طبق عکس هایی که از P14 منتشر شده است، این خودرو نیز از این قائده مستثنا نیست. زاویه بال عقب P14 نسبت 650S کمی بیشتر شده که قابلیت این را دارد تا در عرض نیم ثانیه به صورتعمودی زاویه گرفته و در نقش ترمز هوایی عمل کند.
مهندسان مک لارن بر روی سیستم خنک کننده P14 نیز کار کرده و آن را بهبود بخشیده اند. هوایی که از بالای درب خودرو می گذرد به داخل رادیاتور هدایت می شود. همین کار باعث شده است که 15 درصد خنک تر بشود.
شاسی P14 سخت تر و سفت تر شده و همچنین نقطه ثقل آن نیز کاهش یافته است. وزن P14 برابر با 1280 کیلوگرم است که 200 کیلوگرم از 488 GTB و 20 کیلوگرم از 650 S سبک تر است. تامین نیرو نیز به عهده یک موتور تویین توربو V8 است که در 650 S استفاده شده بود اما قدرتش بیشتر از 641 اسب بخار 650S است.
طبق گفته های اقای Mike Flewitt :این برای اولین بار است که ما خانواده ای را جایگزین خانواده دیگری می کنیم اما این کار باعث می شود هم برند ما هم سوپر کار ها وارد دوران جدیدی بشوند.