در سال 2014 هشت نفر از کارکنان نیسان در بارسلونای اسپانیا فرایند سخت بازسازی پاترول 1987 را همراه با تاریخ مهم رالی داکار پاریس بر عهده گرفتند. با اتمام مأموریت این شاسیبلند مسابقهای به صحرا، یعنی جایی که به آن تعلق دارد بازگشت.
پاترول اولین خودروی رالی داکار پاریس 1987 بود که ثابت کرد کارایی پیشرانهی دیزلی در چنین رویداد سخت و طاقتفرسایی قابلتوجه است. این خودرو از پیشرانهی 4 سیلندر 2.8 لیتری توربو دیزل با قدرت 146 اسب بخار استفاده میکند. رنگ چشمنواز زرد به همراه تبلیغات نقش بسته بر بدنه زیبایی پاترول را دوچندان کردهاند. اگرچه که این خودرو قهرمان نشد اما نیسان اولین خودروی دیزلی بود که در نهایت در بین 10 خودروی اول قرار گرفت. پاترول در ردهبندی کلی موفق به کسب ردهی نهم شد.
اگرچه این خودرو روی سکو نرفت اما نتایج پاترول نشان داد که تراک های دیزلی نیز نقش بزرگتری در داکار دارند. امروزه استفاده از این تراک ها در مسابقات و کسب نتایج خوب امری معمولی است. برای مثال قهرمان سال پیش یعنی پژو 2008 DKR از پیشرانهی 6 سیلندر بای توربو با قدرت 340 اسب بخاری استفاده میکند.
پس از مسابقه پاترول به موزهی صنعت خودرو در جیرونای اسپانیا منتقل شد. در نهایت تیمی از مرکز فنی نیسان اروپا این شاسیبلند سالخورده را در اینترنت دیده و برای بازسازی آن دستبهکار شدند.
Juan Villegas یکی از افرادی که در بازسازی پاترول شرکت داشته میگوید: “پیشرانه در وضعیت بسیار بدی بود. استارت آن غیرممکن بود و بسیاری از قطعات پوسیده شده بودند. اکسل جلو کاملاً آسیب دیده بود اما بدترین بخش وسایل الکتریکی بود که توسط موشها خورده شده بودند.”
پاترول ویژهی مسابقات در اصل کار مرکز فنی نیسان اروپا بود بنابراین تیم بازسازی دسترسی مستقیم به طرحها و دستورالعملهای آن داشتند. این شاسیبلند هماکنون دقیقاً همان تنظیمات مدل 30 سال پیش را دارد.
[دانلود ویدئو]