بخش اعظم خودروهایی که هماکنون تولید میشوند پیشرانهی احتراق داخلی دارند اما قوانین محدودکنندهتر در رابطه با مصرف سوخت و آلایندگی گازهای گلخانهای به این معنی است که الکتریکی شدن خودروها بیشازپیش رخ میدهد.
طبق گفتههای Elmar Degenhart مدیرعامل تأمین کننده قطعات خودرویی کانتیننتال، حرکت بهسوی خودروهای الکتریکی میتواند سازندهی پیشرانههای مرسوم را از کار بیکار کند.
Degenhart به روزنامه آلمانی Welt گفته که به علت ارزشافزودهی پایین شغلهای تولیدی از دست خواهند رفت:
زمان کافی برای طراحی فرایندی به منظور کاهش اثرات این امر و اجتناب از خطرات وجود دارد.
حرکت بهسوی ساخت پیشرانههای الکتریکی و باتریها موقعیتهای جدیدی را در صنعت خودرو خلق خواهد کرد. Degenhart معتقد است که پیشبینی دربارهی کافی بودن این شغلها برای جابجایی با آنهایی که دیگر بودنشان ضروری نخواهد بود بسیار زود است.
اوایل سال 2016، Degenhart پیشی بینی کرده بود که خودروهای الکتریکی و سلول سوختی نهایتاً نُرم بازار خواهند بود. هرچند او تخمین میزند هزینههای ذخیرهسازی پیش از آنکه خودروهای یاد شده مورد استفادهی تودهی عموم قرار گیرند باید به ازای هر کیلووات ساعت به 109 دلار برسد.
Degenhart عموماً تفکرات خود را دارد. او همچنین پیشبینی کرده رسوایی دیزل گیت فولکسواگن احتمالاً نقطهی پایان استفاده از سوخت بنزین و دیزل برای خودروهای سواری در ایالاتمتحده، ژاپن و چین خواهد بود.
بدون شک خودروهای الکتریکی تغییرات وسیعی را در بازار کار صنعت خودرو ایجاد خواهند کرد. برای مثال پیشرانههای الکتریکی و باتریها دیگر نیازمند همان میزان نگهداری پیشرانههای احتراق داخلی نخواهند بود. این امر به معنی نیاز مکانیکها به یادگیری مجموعهی جدیدی از مهارتها خواهد بود.
تکنولوژی خودران احتمالاً اختلالات بیشتری را ایجاد خواهد کرد. برای مثال شرکتها قبلاً ساخت خودروهای خودران را تجربه کردهاند. پیشبینی میشود که این سیستمها صنعت بیمهی خودروها را از بین ببرند زیرا تصادفات بسیار نادر خواهند بود. به علاوه مشکل تصمیمگیری دربارهی مقصر تصادفات خودروهای خودران نیز وجود خواهد داشت.
منبع: motor1