پیش از این در اوایل سال 2016، سازمان مهندسان خودروی چین (SAE-China) نقشه راه 450 صفحه ای آماده کرد کهتمام جوانب صنعت خودروسازی را پوشش می داد. اما بر اساس گزارشی از رویترز، کمبود استانداردهایی در رابطه با ارتباطات اتومبیل-با-اتومبیل باعث شد تا چینی ها تصمیم بگیرند قوانین موجود را تا سال 2018 بازنگری کنند.
گفتنی است که دولت و سازمان «SAE-China» پیش از ارائه استانداردهای نهایی در مورد آنها با صنعت خودروسازی و متخصصان مربوطه بحث و تبادل نظر خواهند داشت. تمام شرکت های اتومبیل سازی در سراسر چین می بایست از استانداردهای مذکور تبعیت کنند؛ بدین معنا که اگر قوانین امریکا با آنچه که دولت چین وضع می کند متفاوت باشد، حتی جنرال موتورز و فورد نیز مجبور خواهند بود تا اتومبیل هایی مخصوص بازار چین تولید کنند.
«Fu Yuwu»، رئیس سازمان «SAE-China»، در گفتگو با رویترز بیان کرد که «شما نمی توانید از ارتباطات گوناگونی استفاده کنید. پس در نتیجه ما نیاز به یک فرآیند یکپارچه سازی داریم. این امر پیچیده و مشکل است اما جزو بهترین سرمایه گذاری ها در این صنعت است.»
اخیراًاداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا برنامه اتومبیل خودران اوبر را به دلیل عدم دارا بودن مجوزهای لازم متوقف کرده است. با این حال اتومبیل های اوبر راهی ایالت آریزونا شدند؛ جایی که از آنها با آغوش باز استقبال شد. این مثال یک نمونه گویا برای نیاز مبرم به وجود استانداردهایی در زمینه اتومبیل های خودران است.
شکی نیست که وضع اینگونه استانداردها در مواردی مشابه با مشکل اتومبیل های خودران اوبر، مفید خواهد بود. اگر استانداردهایی برای اتومبیل های خودران وضع شود، شرکت های تولید کننده خودرو درگیر قوانین و مقرراتی نخواهند شد که توسعه تکنولوژی و محصولاتشان را تحت الشعاع قرار دهد.