کمپانی سامسونگ در حال حاضر به موفقیت زیادی در فروش موبایل های هوشمند و تلویزیون های خود رسیده اما با در نظرگیری ظهور دائمی کمپانی های مختلف در این حوزه ها و اشباع بازار، هیچ تضمینی وجود ندارد که روند موفقیت کره ای ها برای همیشه ادامه یابد.
بنابر گزارش اخیر نشریه Korea Times، سامسونگ به خوبی از این موضوع باخبر است و خود را آماده می کند تا در نهایت وارد «دوران پسا-موبایل» شود. به گزارش این نشریه، یکی از مقامات سامسونگ به تازگی گفته «در نقطه ای مشخص، بازگشت مالی [در تجارت های اسمارت فون و تلویزیون] کاهش می یابد و راه مشخصی برای تغییر این رویه وجود ندارد. وی در ادامه مدعی شده که سامسونگ باید در آینده دچار تغییر شود چرا که «مدل های مرسوم تجارتی» آن «به شکلی روزافزون به چالش کشیده می شوند.»
در راستای همین استراتژی تغییر مدل تجارتی، سامسونگ در حال حاضر نسبت به صنعت اتومبیل توجه نشان داده است. شایعات حاکی از آن هستند که کمپانی کره ای در حال مذاکره با Magneti Marelli، یکی از کمپانی های تولیدکننده قطعات خودرو که در حال حاضر در اختیار فیات کرایسلر قرار دارد، است تا آن را با قیمت 3 میلیارد دلار خریداری کند.
ورود به تجارت قطعات خودرو به سامسونگ اجازه خواهد داد تا منابع کسب درآمد خود را بیش از پیش گسترش دهد و مهم تر از هرچیز دیگر، رقابتی جدی تر با دیگر کمپانی های غول تکنولوژی، مانند گوگل (که در حال ساخت اتومبیل های خودران است) و اپل را آغاز نماید. فراموش نکنیم که سامسونگ در حال حاضر تجربه زیادی در حوزه فلش مموری ها، نمایشگرها، چیپست ها و سنسورها به دست آورده استو به خوبی می داند چطور جای پای خود را در صنعت اتومبیل محکم کند.
ناگفته نماند که نایب رییس هیئت مدیره سامسونگ، «لی جی-یونگ» (Lee Jae-Yong) یکی از مدیران کمپانی هلدینگ فیات کرایسلر به شمار می رود و به تبع همین مسئله، ارتباطی تنگاتنگ با صنعت اتومبیل دارد. مضاف بر این، سامسونگ در حال حاضر صاحب 19.9 درصد از سهام Renault Samsung Motors است که در زمینه فروش اتومبیل های مختلف در خاک کره جنوبی فعالیت می کند.