درندهٔ آلمانی، تجربۀ رانندگی با مرسدس آام‌گ GT R

درندهٔ آلمانی، تجربۀ رانندگی با مرسدس آام‌گ GT R

مرسدس بنز نسخهٔ مخصوص پیست AMG GT R را با نام مستعار «هیولایی برای جهنم سبز» به‌عنوان رقیبی واقعی برای پورشه 911 GT3 RS روانهٔ میدان کرده است

مرسدس AMG GT R جدید ممکن است متمرکز بر عملکرد درون پیست و هیولایی برای نوربرگ‌رینگ باشد اما این تغییرات گسترده برای سرعت و تعامل بیشتر جهت ارائهٔ یک خودروی جاده‌ای حتی بهتر، در AMG GT اعمال شده است. همواره برخی می‌گفتند AMG عملکرد و موفقیت عالی مدل مسابقه‌ای GT3 را نتوانسته به‌طور کامل در مدل جاده‌ای AMG GT S پیاده کند؛ بنابراین AMG با GT R پاسخ تندی به این منتقدان داد. سازنده در این خودرو از تجارب و تخصص‌های پیست و مسابقه‌ای خود برای مبارزه با رقبایی همچون پورشه 911 GT3 RS استفاده کرده است.

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

GT R بر اساس GT S ساخته شده و از فرمول آن استفاده می‌کند اما سعی شده سرعت بیشتر و رانندگی بهتری را ارائه کند. درنتیجه، این خودرو مقداری از وزن خود را از دست داده، قدرت آن افزوده شده، چسبندگی آن افزایش یافته و واکنش‌های آن سریع‌تر شده است. وزن GT R از طریق یک رژیم غذایی همه‌جانبه با استفاده از رینگ‌های جدید، قطعات ساختاری فیبر کربنی، عایق‌های صوتی کمتر، یک باطری لیتیوم یون و صندلی‌های سبک‌وزن کاهش پیدا کرده است.

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

amg-gtr-web-2289

مجموع این موارد موجب کاهش حدود 15 کیلوگرمی وزن GT R شده است؛ اما غیرازاین، AMG بهبودهای دیگری هم در این سوپراسپرت ایجاد کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تجهیزات آئرودینامیکی فعال برای بهبود عملکرد ماشین در سرعت‌های بالا، رینگ‌های بزرگ‌تر با لاستیک‌های پهن‌تر و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب اشاره کرد که موجب بهبود پاسخگویی خودرو و افزایش ثبات در سرعت‌های بالا می‌شود. همچنین فاصلهٔ عرضی بیشتر محورهای عقب و جلو هم به این امر کمک کرده است. علاوه بر این، یک سیستم کنترل کشش نیز روی این خودرو نصب شده که درست مانند مدل مسابقه‌ای GT3، نُه تنظیمات گوناگون را ارائه می‌کند.

amg-gtr-web-2290

AMG GT R از همان پیشرانهٔ آشنای 4 لیتری بای‌توربوی AMG استفاده می‌کند که البته به لطف تجدیدنظر در توربوشارژرهای آن، قدرتش به 580 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. البته هرچند AMG GT R همچنان در پس مرسدس بنز E63 AMG S با 610 اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد اما توبیاس مورِس، رئیس AMG می‌گوید توربوهای دو اسکرول و اینترکولر بزرگ‌تر E63 برای استفاده در GT R بیش‌ازاندازه سنگین هستند.

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

amg-gtr-web-2306

درنتیجهٔ اعمال همهٔ این تغییرات، هم‌اکنون مرسدس آام‌گ GT R می‌تواند ظرف 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. نیروی موتور در این خودرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه با تعویض دنده‌های بسیار سریع به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. انتخاب حالات مختلف رانندگی آن هم از طریق یک انتخاب‌گر که در کنسول وسط V شکل بزرگ آن نصب شده، به‌سادگی انجام می‌گیرد.

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

برای دست‌یابی به اوج عملکرد این هیولای چموش آلمانی، آن‌را در حالات اسپرت و اسپرت پلاس قرار می‌دهیم اما حتی در اسپرت‌ترین حالت رانندگی، GT R همچنان بهترین کیفیت سواری را ارائه می‌کند؛ ولی GT R هنوز هم رابطهٔ خود با GT S را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که فرمان اطلاعات زیادی ارائه نمی‌کند اما عملکرد آن قطعاً بهتر واضح‌تر از GT S شده است. همچنین پاسخگویی ماشین به فرامین راننده هم به لطف فاصلهٔ عرضی بیشتر محورها بهبود یافته است. البته سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و آئرودینامیک بهتر نیز ثبات خودرو را در سرعت‌های بالا افزایش داده‌ است.

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

در روی پیست، آشکارا GT R اعتمادبه‌نفس راننده را افزایش می‌دهد. چسبندگی آن فوق‌العاده بوده و محدودیت‌هایش قابل پیش‌بینی است درحالی‌که دشواری‌هایی که گاهی اوقات در مدیریت GT S وجود داشت در GT R رفع شده است. علاوه بر این‌ها، کنترل کشش با 9 تنظیم مختلف، از GT R یک خودروی بسیار سرگرم‌کننده ساخته است. خودرویی که در پیست‌ها جذاب و هیجان‌انگیز است. البته عموماً افزایش قابلیت‌های پیست در خودروها موجب کاهش کارایی و قابل‌استفاده بودن آن‌ها در جاده‌های عمومی می‌شود اما GT R قابلیت‌های استفادهٔ روزانه‌ای که در برادران GT و GT S آن وجود دارد را از دست نداده است؛ بنابراین می‌توان گفت که درواقع این خودرو بهترین AMG GT است که تاکنون ساخته شده است.

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

نتیجه

مرسدس آام‌گ GT R یک رقیب واقعی برای پورشه 911 GT3 RS است که مدت‌زمانی طولانی است که در بازار حضور دارد ولی حالا GT R برای مبارزه با این رقیب در پیست‌ها به میدان آمده است؛ اما نه‌فقط در پیست؛ زیرا این سوپراسپرت اشتوتگارتی بر اساس نمونهٔ جاده‌ای AMG GT S ساخته شده و همچنان قابلیت‌های روزمرهٔ آن‌را حفظ کرده است؛ بنابراین AMG GT R قانع‌کننده‌ترین، هیجان‌انگیزترین و قابل‌استفاده‌ترین خودروی اسپرت ساخت AMG است.

amg-gtr-web-2314

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

مشخصات فنی

Mercedes AMG GT R 2017
قیمت 143,245 پوند
پیشرانه 4 لیتری V8 بای‌توربو
قدرت 580 اسب بخار
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد 3.6 ثانیه
حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 11.4 لیتر

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016 The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016

منبع: AutoExpress

1 دیدگاه برای ”درندهٔ آلمانی، تجربۀ رانندگی با مرسدس آام‌گ GT R

  1. Amir

    با سلام..خواهشا ویدئو کلیپ هم از مقایسه اتومبیل ها در سایت بگنجانید..باتشکر

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *