فولکسواگن بازخرید خودروهای تحت تأثیر در رسوایی دیزل گیت را شروع کرده اما همین امر منجر به مشکلات دیگری برای این شرکت شده است. پس از پرداخت مبلغ 1.2 میلیارد دلاری، مالکان ناراحت خودروهای TDI خودروهای خود را با کمی سورپرایز به کمپانی تحویل میدهند.
واژهی بازخرید در حکم EPA تعیین شده و بیان میدارد که تنها یک شرط مرتبط به شرایط خودرو وجود دارد و آن اینکه خودرو باید قابل حرکت باشد که به معنی “خودرویی که بتواند با قدرت پیشرانهی 2 لیتری TDI خود حرکت نماید” است. خودروهایی که سیلزده، اوراقی، بازسازی شده و… باشند در شمول این دایره قرار نمیگیرند.
اساساً خودروی قابل استفاده و قابل حرکت میتواند هر معنیای داشته باشد که یکی از این موارد میتواند خودرویی باشد که قطعات آن کاملاً جدا شده باشد اما با پیشرانهی خود حرکت نماید. بحثهای مختلفی در فروم های فولکسواگن در این باره صورت گرفته و گفته شده که مالک میتواند قبل از تحویل خودروی خود به نمایندگیها قطعاتی را از روی آن بازنماید.
یک عضو فروم TDI Club حتی قدم را فراتر گذاشته و گفته که کفپوش، کیسههای هوا، باتری (اگر تازه باشد) را میتوان برداشت. همچنین میتوان روغن تازهی پیشرانه را با نمونهای کارکرده تعویض کرد. حتی بجای مایع خنککننده میتوان آب باران ریخت. شما میتوانید درب داشبورد، پانلهای داخلی دربها و حتی غربیلک فرمان را نیز بردارید. از دیگر مواردی که میتوانید برای خودتان بردارید میتوان به لاستیک زاپاس، آچار چرخ و… اشاره کرد.
به نظر میرسد اکثر مالکان از اعلامیهی بازخرید خودروهای خود توسط فولکسواگن خوشحال باشند و تنها برخی از قطعات افترمارکتی را که نصب کردهاند از روی خودرو باز کنند؛ اما برخیها نیز قطعات خودروهای خود را باز میکنند همانند یک کاربر Reddit به نام Tacoboutnachos که بهطور کامل بخش جلوی گلف TDI خود را بازکرده است!
به نظر میرسد دردسرهای دیزل گیت برای فولکسواگن تمامی ندارد!
منبع: motor1