همهٔ ما گاهی تو اوقات بیکاریمون به سفر به آینده فکر میکنیم مثلا برای اینکه بفهمیم به چه دانشگاهی میریم یا بالاخره کی شوهر میکنیم (اگه دختر دم بخت باشیم) یا چه موقعی میمیریم اما تا حالا هیچکدوممان در مورد اینکه با ماشین زمان بریم به آینده تا ببینیم ماشینای اون موقع چه طوریند، فکر نکردیم. من بخاطر اشتیاق شما به همین یه مورد، این مقالرو نوشتم شاید بعد از خوندن این مقاله خواستتون از یه ماشین زمان این بشه که برید به اینده تا ببینید که ماشینای اون موقع چطوریند.
من داستانو از اینجا شروع میکنم که فرض کنید دارید تو یکی از خیابونای تهران واسه خودتون راه میرید و پیش خودتون فکر میکنید که ای کاش یه ماشین زمانی بود تا من باهاش میرفتم به اینده تا اتوموبیل های اون موقع رو از نزدیک ببینم بعد یکدفعه یه آقایی که به صورتش ماسک زده میاد یه کیسه میذاره رو سرتون و شمارو و به زور وارد یه ماشینی میکنه و بعد پیادتون میکنه. اول فکر میکنید تو تهرانید بعد که خودتونو کنار رودخانه تایمز میبنید میفهمید که اومدید لندن بعد، از یه نفر میپرسید الان چه سالی هستش طرف هم میگه 2014 (واسه این میگم لندن چون توش همه جور ماشین هست) شما درحالی که ناراحتید به خاطر اینکه کاش اون موقع یه آرزوی دیگه میکردید یکدفعه ماشینیو میبینید که قبلا فقط اونو تو پوستر ها دیده بودید اسم اون ماشین هست : bmw i8
از تقریبا 2 سال پیش ( 2 سال پیش واقعی یعنی 2010 ) bmw شروع کرد به گفتن اینکه ما داریم یه شاهکار مهندسیو طراحی میکنیم و همهٔ ما گفتیم باز bmw شروع کرده به خالی بستن. بعد، چند ماه پیش که تو نمایشگاه ها ی مختلف ازش رونمایی شد فهمیدیم bmw لاف نمیزده واقعا این ماشین یه شاهکاره. مدل i3 که یه اسباب بازیه برقیه ولش کنید ولی i8 ……. به اطلاعات پایین دقت کنید.
مصرف : 2.7 لیتر در صد کیلومتر. این چیو به ما میگه؟ به ما میفهمونه i8 یا یه دوچرخست یا ماشین برقی که دومی درسته و موتورش یا در واقع باید بگم موتورهاش (دو تا موتور داره که یکیش بنزینیه یکیش برقی) رو هم 354 اسب بخار و گشتاوری برابر 550 نیوتون متر که برابر گشتاور فراری 458 هست، تولید میکنند. شرط میبندم الان همتون با این اعداد و ارقام عاشق این ماشین شدید، تازه هنوز صفر تا صدشو نگفتم. صفر تا صد این ماشینه دو قلبه فقط 4.6 ثانیست. i8 میتونه تا 35 کیلومترو بدون مصرف حرکت کنه. یه چیز هم واسه کسایی بگم که عشق محیط زیستن اون چیز اینه که این ماشین تو هر کیلومتر 66 گرم co2 تولید میکنه، فکر کنم دیگه از i8 محیط زیستی تر فقط درخت میتونه باشه. من قبلا زیاد طرفدار i8 نبودم ولی وقتی فیلم ماموریت غیر ممکنو دیدم (جدیدشو) وقتی صدای موتور برقیه این ماشینو تو فیلم شنیدم عاشقش شدم (این فیلم تبلیغ bmw هستش دقت کنید همش تو این فیلم سوار ماشینای مختلف bmw از جمله i8 میشن) فقط وقتی فیلم به قسمتی که سوار i8 میشند رسید بیخیال فیلم بشید فقط به ماشین توجه کنید به اینکه وقتی ماشین درحاله تصادفه چه عکس العملی نشون میده، من بهتون نمیگم برای اینکه برید فیلمو ببینید چون خیلی باحاله. خوب الان ما تو سایت پدال هستیم نه imdb پس برگردیم سر داستان خودمون. قبل این ماشین کلن ماشینای غیر بنزینی تو این جمله خلاصه میشن : یه مشت اتاشغال چهار چرخ هستند که رو هم قدرتشون از قدرت یه پراید کمتره و همش باید عین لپ تاپ بذاریمشون شارژ، ولی بعد این ماشین داستانشون فرق داره و نباید اینطوری نگاهشون کنیم باید به چشم ماشینای جدیدو باحال نگاهشون کنیم.
خوب حالا دوباره برگردیم به لندن اواخر سال 2014 . فرض کنید همینطور داشتید از خیابون عبور میکردید که یکدفعه یه مرسدس بنزیو میبینید که تا حالا حتی تو عکسها هم ندیده بودینش، پشتشو نگاه میکنید تا مدلشو بخونید. میبینید نوشته AMG CLA
اگه گفتید وحشتناک ترین رقابت بین کیاست؟ شاید بگید رقابت بین تیم های بارسا و مادریده ولی باید بگم عمرن! وحشتناک ترین رقابت بین بنز و بی ام و هستش. واقعا این دو تا مثل عروس و خواهر شوهر میمونن هیچ وقت پیش هم کم نمیارن و همیشه درحال چشم رو هم چشمی از همدیگه هستند اخه تقریبا پارسال بود که bmw سری اول و M1 رو واسه کسایی داد بیرون که دنبال یه ماشین اسپرت و ارزون هستند، ولی پول کافی برای خرید M3 یا class c AMG ندارند.
واسه همین تو اینجا بود که دست بنز خالی شد و تو این کلاس از ماشینا در رقابت با bmw عقب نشینی کرد. اما از قدیم گفتن عقب نشینی نشانه شکست کامل نیست چون بنز داره تجدید قوا میکنه و در حال ساخت یه کوپه چهار در برای انتقام هستش و اسم اون ماشینو گذاشته CLA . بنز مثل همیشه قراره این ماشینو تو دو مدل معمولی و AMG بده بیرون. مدل معمولی موتورش 210 اسب بخاره اما مدل AMG دارای یه موتور 4 سیلندر 2 لیتری هستش که 335 اسب بخار تولید میکنه همچنین این ماشین یه سیستمی به نام amg speed shift برای تعویض دنده داره که قدرتو به هر چهار چرخ ماشین میفرسته. در مورد قیافه این ماشین چیزی نمیشه گفت چون تنها عکس های واقعی که از این ماشین وجود داره همین عکس های پایینه و همینطور که میبینید چیزی از این لنت هایی که به ماشین چسبوندند نمیشه فهمید ولی از همون رینگای 21 اینچی این ماشین که در عکس زیر دیده میشه میتونیم بفهمیم که ماشین قشنگیه. اگه میخواید حدس هایی از قیافه این ماشینو ببینید تو تصاویر گوگل بزنید benz cla .
حال فرض کنید رسیدید دم یه کیوسک روزنامه و به یه مجله ماشین که عکس مارک بوگاتی رو جلدشه نگاه میکنید. مجلرو باز میکنید و متنیو میخونید که باعث میشه قیافتون شبیه علامت تعجب بشه. اون متن اینه : Bugatti galibier پدیده سال 2014 . وقتی ولفنگانگ (مدیر جدید بوگاتی) مدل های چهار در شرکت های سوپر اسپرت ساز رو دید مثل استوک از لامبو یا پانامرا از پورشه یا شاید ff از فراری، پیش خودش گفت وقتی این شرکتهای به درد نخور (از نظر خودش) چهار در میسازند چرا ما که شاخ ترینشونیم این کارو نکنیم؟ واسه همین دستور ساخت گالیبیه رو داد. ماشینی که یه چهار در از نوع بوگاتی هست. ماشین از نوع بوگاتی یعنی ماشینی که موتورش 16 سیلندر و هشت لیتریه! ماشینی که 1000 اسب بخار قدرت داره! ماشینی که تا 400 کیلومتر در ساعت میره! ماشینی که قیمتش 1.5 میلیون دلاره!
اگه پشت ماشینو ببینید کف میکنید چون همش اگزوزه، 4 تا سمت راست 4 تا سمت چپ! اما این ماشین بوگاتیه و ذات بوگاتی قبل از قدرت، لوکس بودنشه برای همین لوکسیه این ماشین شاید بشه گفت از لوکسیه رولزرویس یا می باخ هم بیشتره مثلا ساعتی که تو کنسول وسط این ماشین گذاشته شده، ساخته شده در شرکت معروف پارمیجیانی در سوییسه که میشه از کنسول جداش کردو وصلش کرد به بند مخصوصش و به عنوان ساعت مچی ازش استفاده کرد یا صفحه نمایشش رو هم مثل ساعتش میشه از کنسول وسط جدا و به عنوان تبلت ازش استفاده کرد. قطعا وقتی این ماشین تولید شه، یه مدت دنیارو میترکونه. اگه میخواید بیشتر این ماشینو درک کنید برید تو یوتیوب بزنید bugatti galibier 16c و اولین فیلمیو که میاد رو ببینید. خوب حالا دیگه از کیوسک دور شدید و دارید به ساختمونای شهر نگاه میکنید که متوجه میشید همون آقاهه که شمارو آورده اینجا پشت سرتونه. اون دوباره رو سر شما گونی میزاره و سوار ماشین زمان میکنتتون و بعد از چند دقیقه شمارو تو یه خیابونی که پر از تلویزیونه ولتون میکنه. به تابلو نگاه میکنید میبینید روش نوشته Broadway . به یکی از تلویزیون ها هم نگاه میکنید که روش زده 2015
پس الان ما در سال 2015 هستیم و حسابی گیج شدیم، یه نفر از کنارمون رد میشه ازش خواهش میکنیم تا موبایلشو بده تا باهاش به خونه زنگ بزنیم. تا iphone 5s طرفو روشن میکنیم میبینیم رو والپیپرش عکس یه ماشینه عجیبو گذاشته و زیرش نوشته lexus lf-lc
همهٔ ما تا پارسال نظرمون این بود که لکسوس یه شرکتیه که از دماغ فیل افتاده چون همهٔ محصولاتش حوصله سربر با طراحی پیر پسنده! خود لکسوس وقتی دید میانگین مشتریاش بالای صد ساله به خودش اومد و یه چند تا طراح خبره استخدام کرد تا مشکلو حل کنند اونها هم گفتند مشکل فقط از یه راه، حل میشه اونم ساختن یه سوپر اسپرته. که در نتیجه LFA ساخته شد که کم از لامبورگینی های رقیبش نداشت بعد لکسوس اومد مدل های قبلیشو یعنی es – ls – is – gs کلاً طراحیشونو تغییر داد و جوون پسند تر کرد. حال مونده آخرین اقدام یا به قول معروف finisher کار برای رهایی از دست پیر پسند بودن و اون اقدام اینه : تولید زیبا ترین ماشین سال! و اون ماشین lf- lc نام داره. وقتی در سال 2012 رونمایی گردید همون سال برنده بهترین طراحی سال شد. اگه به عکس هاش توجه کنید میبینید واقعا هوشمندانه طراحی شده مثلا سقف شیشه ای این ماشین الهام گرفته از معماری مدرن لکسوسه همچنین اگه دقت کنید میبینید شیشه جلوی این ماشین با شیشه سقفش یکدست هستش. تریم داخل خودرو متشکل از چرم و چوبه فراوانه. صفحه نمایش 12.3 اینچی تمام لمسی و کیلومتر سنج LCD این ماشین، روح دنیای مدرنو توش دمیده. زیر کاپوت این ماشین پر از راز و ابهام در مورد موتورشه چون تاحالا لکسوس هیچ اطلاعاتی ازش نداده (نمیدونم این باکلاس بازیا چیه که شرکتها از خودشون در میارن). در مورد موتور این ماشین دو تا پیشبینی وجود داره 1- از موتور مدل GS استفاده شده که یه موتور 3.5 لیتریه v6 هست 2- مثل i8 از دو تا موتور بهره میبره که یکیش بنزینی کوچک 4 سیلندر هستش که شامل یک توربو شارژر هم میشه دومیش هم یه موتور برقی تقویت کننده هست. اما نقطه مشترک تمام پیشگو ها اینه که قدرت ماشین دوروبر 500 اسب بخاره. به هر حال واقعا ماشین خوبیه و انتظار میره زود تر از اینا با قیمت 130 هزار دلار به فروش بره.
بعد از اینکه به خونه زنگ زدید و هیچ کس برنداشت از صاحب موبایل میپرسید میشه آدرس یه نمایشگاه ماشینو بدید که توش lf-lc باشه آخه میخوام از نزدیک ببینمش، طرف هم آدرسو میده و شما هم سوار اتوبوس میشید تا به اونجا برسید. توی راه همینطور که داشتید از پنجره اتوبوس بیرونو نگاه میکردید، یه کادیلاک میبینید که زیادی خوشتیپه از یه نفر میپرسید اسم اون کادیلاک چیه طرف هم میگه یعنی تو کادیلاک elr رو نمیشناسی؟
هممون میدونیم که ماشینای امریکایی تو دو حرف خلاصه میشند و اون هم اینه : جنرال موتورز (GM) . باز هممون میدونیم که کادیلاک که بچهٔ gm هستش تقریبا از سال 1980 شروع کرد به پسرفت کردن درحالی که رقیبای اروپاییش همینطور پیشرفت میکردن. این وضع همینطور پیش رفت تا اینکه در سال 2003 یه تکونی به خودش داد و آروم آروم پیشرفت کرد و حالا که سال 2012 شده تقریبا برگشته به همون دوران طلایی خودش باور نمیکنید برید در مورد مدل ciel تحقیق کنید تا بفهمید این شرکت چقدر پیشرفت کرده. حال بازم داره محصولات عجیب و پیشرفته میده بیرون که اسم یکی دیگش هست elr .
اولین چیزی که با دیدن elr شمارو جذب خودش میکنه هواکش معروف کادیلاکه که به شکل ذوزنقه هستش و انگار بستس و بعد چراغای led عمودی در عقب و جلو ماشین. اینا همه به ما میفهمونه با یه کادیلاک معمولی روبه رو نیستیم. نیرویی که این ماشینو به حرکت درمیاره از یه موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری یه ژنراتور برقی دارای باتری لیتیوم هستش اما اینها درسته که جدیدو سوخت پاک هستند اما یه مشکل بزرگ بوجود اوردند و اون، وزن زیاد ماشینه، واسه همین کادیلاک اومده تو این ماشین از مواد فوق سبک استفاده کرده که استفاده از همین مواد باعث بی کیفیت شدن ماشین شده. در کل وزن ماشین با استفاده از این مواد 1.8 تن هستش که بازهم زیاده! به هر حال این ماشین قراره تا سال 2015 با قیمت 60 هزار دلار به فروش بره.
خوب دیگه رسیدیم به نمایشگاه. تو نمایشگاه به هر طرف که نگاه میکنیم یه ماشین میبینیم، لکسوس lf-lc رو هم پیدا کردیم ولی نمیریم طرفش چون یه آستون مارتین نظرمونو جلب خودش کرده. میریم از کارمند اونجا میپرسیم اقا این آستون چنده؟ طرف میگه: باهوش این فورده که شبیه استون مارتین ساختنش. ما هم میگیم : خوب چه مدلیش؟ طرف میگه : مدل evos
اگه من قرار باشه یه جمله واسه این ماشین بگم و بعدش بمیرم، اینو میگم : evos، تکنولوژی آینده همراهه کلاس گذشته در لباسه امروز.
این ماشینه چهار در نمونهٔ کامل علم غرب هستش و سیستم هایی داره که اگه درکش کنید تمام مو هاتونو سیخ میکنه! منظورم سیستم های پیشرفته ای مثل روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها یا تنظیم کمک فنرها نیست موضوع پیچیده تر از این حرفاست. مثلا یکیش اینه که کامپیوتر های ماشین طی گذشت زمان مهارت راننده رو اندازه گیری میکنند و تطبیقش میدند به شرایط آب و هوا و جاده تا در شرایط سخت و زمان های بحرانی، ماشین به کمک راننده بیاد و ضعف های رانندگیه طرفو بپوشونه! حالا اگه گفتید ماشین از کجا میفهمه که شرایطه بحرانی کی هست؟ زیاد فکر نکنید چون نمیتونید حدس بزنید. یه سری سنسور تو صندلی و فرمون کار گذاشته شده که نبض راننده رو اندازه میگیره، از نظر ماشین زمانی که ضربات قلب زیاد بشه یعنی اون موقع زمان بحرانه و تمام سیستم های امنیتی ماشین تو اون زمان اماده میشند و اگه موبایلتون تو اون موقع زنگ بزنه، خود ماشین جواب میده و میگه لطفا مزاحم نشید. سیستم جالبیه اما فرض کنید به نامزدتون شمارتونو دادید و هیجان زده و با ضربان قلب زیاد سوار این ماشین شدید تو همون زمان دختره بهتون زنگ میزنه ولی یکی تو تلفن بهش میگه لطفا مزاحم نشید! همون موقع هم دختره بهش بر میخوره و شمارتونو پاره میکنه! پس میفهمیم که زیاد سیستم دقیقی نیست و میتونه هزار تا سوء تفاهم مثل همین داستانی که براتون گفتم بوجود بیاره. پیشرانه این ماشین هم متشکل از یه موتور برقی و یه موتور بنزینی هستش ولی مشخص نیست که چقدر قدرتشه. خوب بعد از اینکه از نمایشگاه اومدید بیرون دوباره همان مرد ماسک زن رو سر شما گونی میذاره و میگه آماده ای بری سال 2017؟ شما هم تا میاید جوابشو بدید میندازتتون بیرون، اون شمارو میذاره کنار نمایندگی پورشه در کیلومتر 11 جاده مخصوص! شما هم وارد اونجا میشید و میبینید همه دور یه ماشین جمع شدند و هی عکس میگیرند از یکی میپرسید جریان چیه طرف میگه امروز اولین روزیه که پورشه pajun وارد ایران شده.
اگه برید از رفیقتون بپرسید نظرت درباره قیافه پانامرا چیه حتما میگه خوشگله. ولی اگه برید همین سوالو از یه اروپایی بپرسید طرف تا اسم پانامرارو بشنوه بالا میاره. واسه همین پورشه تصمیم گرفته همون پانامرارو قشنگ تر کنه و اسمشو بذاره pajun . قیافه این ماشین عین پانامرایی میمونه که پوستشو کشیده اما موتورش یکم قوی تر شده. موتورش یه موتور شش سیلندر با 520 اسب بخار هستش. سیستم های این ماشین تقریبا همون سیستم های قبلیه پورشه هست مثل سیستم دو کلاچ PDK سیستم تعلیق هوا و …
اگه هوس کردید این ماشینو بخرید، برید از الان تا پنج سال دیگه 100 هزار یورو جمع کنید.
خوب حالا دیگه از نمایندگی اومدید بیرون و رفتید تو شهر فقط قبل از اینکه برید پیشه دوستتون، میخواید برید به کافی نت و ببینید تو این مدت تو شهر چه گذشته. خوب مثل همیشه اولین سایتیو که باز میکنید سایت پدال هستش و میبینید یه مقاله در مورد یه سوپر ماشین سایتو ترکونده. تیتر اون مقاله اینه : acura nsx 2015
توی این مقاله باهم ماشینای زیادی با تکنولوژی های فراونو بررسی کردیم ولی هیچ کدوم از اونا سوپر ماشین نبودند اما داستان این ماشین با بقیه فرق داره چون یه سوپر سوپر ماشینه تازه نه مال این زمان بلکه برای سال 2015!
مهم ترین فرق این ماشین با بقیه تو موتورشه. پیشرانه ماشینای دیگهٔ این مقاله اینطوریه که یه موتور بنزینیه خیلی کوچیکو کنار یه موتور برقی گذاشتن اما تو این ماشین اومدن واسه چرخ های جلو از دو تا موتور برقی و برای چرخای عقب که مهم تر هم هستند از یه موتور 3.5 لیتری v6 بنزینی استفاده کردن که کلا باهم 480 اسب بخار تولید میکنند. درسته این تعداد اسب بخار خیلی مزخرف هستش اما برای ماشینای آینده حکم بوگاتیو داره. صفر تا صد این ماشین به لطف موتور های الکتریکیش 3 ثانیست (چون بازده موتور های الکتریکی خیلی بیشتر از موتور های بنزینی هستش) این ماشین اگه همین فردا تولید بشه رقیبش فراری 458 قرار میگیره. در مورد قیمتش هم گفته میشه دوروبر 200 هزار دلاره
خوب از کافی نت اومدید بیرونو رفتید پیشه دوستتون و بهش میگید من i8 رو از نزدیک دیدم طرف هم میگه هنر کردی از وقتی که audi a9 hybrid اومده دیگه کسی به i8 نگاه نمیکنه
کلا هرچی فکر کردم نتونستم لقب دیگه ای به غیر از قاتل واسه این ماشین پیدا کنم. به هر حال هر قاتلی یه نفرو کشته که بهش میگن قاتل اما واسه چی من به این ماشین میگم قاتل؟ چون این ماشین bmw i8 رو کشته! اصلا این ماشین ساخته شده برای زنده به گور کردن i8، کاری که بنز هر کاری کرد نتونست انجامش بده. حالا چطوری؟ چطور تونست کوسهٔ وحشیه bmw رو نابود کنه؟ برای جواب به این سوال بهتره قبلش یه نگاه به قیافش بندازید که بعدش شروع کنیم. اولین چیزی که تو این ماشین جلب توجه میکنه، شیشه هاشه. شیشه های این ماشین در داخل کابین حکم صفحه نمایش رو هم دارند واسه همین نمیشد شیشهٔ معمولی رو ماشین انداخت. خود audi گفته که این شیشه ها دید خیلی بهتری نسبت به شیشه های معمولی دارند. اما فکرشو بکنید این ماشینو بیارید ایران، هنوز از پارکینگ درش نیاورده پلیس به جرم 100 درصد دودی کردن، ماشینو میبره تو پارکینگ. بگذریم تمام بدنهٔ این ماشین از فناوری نانو ساخته شده. شاید پیشه خودتون بگید چه فایده ای داره؟ فایدش اینه که میتونید اسمتونو تو تاریخ بشر ثبت کنید با عنوان اینکه: اولین کسی که با یه ماشین لوکس به پایین شهر رفت و بدون حتی یه خط رو ماشین برگشت! خوبیه فناوریه نانو اینه که اگر کسی رو ماشین خط بندازه، جای خط خوردگی بعد از چند ثانیه خود به خود رفع میشه. همچنین یه خوبیه دیگه هم داره و اون هم اینه که صبح میخواید با این ماشین برید سر کار بعدش هوس میکنید که امروز رنگ ماشینتون زرد باشه، میرید تو تنظیمات ماشین رنگ زرد رو انتخاب میکنید بعد دکمه ok رو میزنیدو رنگ ماشین خود به خود زرد میشه. در مورد پیشرانه این ماشین تنها اطلاعاتی که هست اینه که هر چرخ واسه خودش یه موتور الکتریکی داره. بذارید یه حقیقتو بگم، تنها ماشین این مقاله که هنوز امکان تولیدش صددرصد نشده همین ماشینه. audi تصمیم داره سال 2015 یا این ماشینو بده بیرون یا A9 سدان (یه سدان هیولا که موتور 10 سیلندر 6 لیتریه 500 اسب بخاری داره) به نظر من سال 2015 مدله سدان رو میده بیرون و این مدلو که A9 hybrid نام داره یه چند سال بعدش تولید میکنه به هر حال من یکی که واقعا دوسش دارم و تا وقتی که بیاد منتظرش میمونم
بعد از اینکه با دوستتون خداحافظی کردید به سمت خونه حرکت میکنید که توی راه دوباره همون آقای ماسک زن رو میبینید که به شما میگه تو همهٔ ماشینای مهم آینده رو دیدی به جز مهم ترینشون و اون هم خود ماشین زمان هستش. شما هم میگیم خوب کو؟ طرف میگه باید بگی خوب کجا هستند چون من تو رو با ماشینای مختلف به آینده بردم. ماشین هایی که من با اونا تورو به آینده بردم پشت سرت هستند شما پشتو نگاه میکنید و یه پرایدو یه پیکانو، 405 , 206 کلاً ماشینای داخلی رو میبینید و میگید اینا منو بردن اینده؟ طرف هم میگه اینا ماشینایی هستند که از سال ها پیش تو ایران شروع به تولید شدن کردن و الان که سال 2015 هستش هنوز هم رو خط تولید کارخونه های ایرانی قرار دارند و یه جورایی تو همهٔ زمان ها وجود دارند و تولیدشون هیچ وقت متوقف نمیشه. اینها ماشینای زمان هستند. بعد طرف ماسکشو در میاره و میگه من یکی از مردم ایران هستم که همیشه ماشینای خارجیه جدیدو میبینم ولی باید سوار یکی از اینا بشم. بعد شمارو سوار یکیشون میکنه و میاره به زمانه خودتون و اینجاست که داستان ما به پایان میرسه.
نویسنده میهمان: امیر وزیری