هوندا مدل هایبرید جدید خود را تا سال 2018 میلادی (97 خورشیدی) روی خط تولید میبرد.
این اقدام بهعنوان بخشی از برنامه کلان کمپانی برای برقی سازی طیف گستردهای از خودروها صورت میگیرد. قوای فنی از طریق فناوری موجود در آکورد هایبرید کنونی تأمین شده و در فاز نهایی خط تولید یکی از کارخانههای موجود در ایالاتمتحده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آقای تاکاهیرو هاچیگو (Takahiro Hachigo) رئیس کمپانی طی مصاحبهای گفته: نیمی از محصولات جدید دو سال آینده هوندا در آمریکا از نوع الکتریکی خواهند بود. در حال حاضر این فناوری کلید دستیابی به حملونقل عاری از آلودگی کربن در سرتاسر دنیا میباشد.
این خودروساز همچنین قصد دارد تا پیش از 2030 میلادی 75 درصد فروش جهانی خود را به مدلهای برقی اختصاص دهد، درنتیجه معرفی و عرضه محصول جدید در آینده نهچندان دور، گامی اساسی بوده و نقش مهمی در دستیابی به اهداف پیشگفته ایفا میکند. در حال حاضر اما هوندا نماینده الکتریکی خاصی نداشته و تنها نسل جدید اودیسه (Odyssey) را به نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی (دیترویت) آورده است. این مینی ون باسابقه از طراحی ظاهری جدیدی سود میبرد و به امکانات بسیار خوبی شامل سامانه اطلاعات و سرگرمی مخصوص صندلیهای عقب، وایفای 4G LTE، صفحهنمایش لمسی تازه، بسته ایمنی کمکیهای راننده موسوم به Honda Sensing و … مجهز شده تا مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند.