سال 2017 دومین سالی است که شورولت و هوندا جوایز خودروهای سواری و تراک سال آمریکای شمالی را دریافت میکنند. کرایسلر پاسیفیکا دومین مینی ونی است که تاکنون برندهی جایزهی بهترین خودروی کاربردی سال شده است.
به لطف اعطای جایزهی خودروی سال آمریکای شمالی به بولت الکتریکی، هماکنون چهارمین سالی است که شورولت جایزهای را به خانه میبرد. کوروت استینگری و سیلورادو در سال 2014 و کلرادو در سال 2015 نیز جوایزی را برای شورولت به ارمغان آورده بودند.
هوندا نیز پس از افتخارآفرینی سیویک در سال پیش، امسال نیز با دست پر به خانه بازمیگردد. امسال ریجلاین برندهی جایزهی NACTOY شده است. این پیکاپ مشهور هوندا اولین بار در سال 2006 نیز برنده شده بود.
مارک روس از مدیران بلندپایهی جنرال موتورز میگوید:
بولت EV قول شورولت برای تولید خودرویی قابلابتیاع، الکتریکی و با محدودهی حرکتی مناسب است. این خودرو معادلات بازار را تغییر داد و نهتنها یک خودروی الکتریکی فوقالعاده است بلکه یک خودروی فوقالعاده در این زمان به شمار میرود.
بولت الکتریکی بر پایه تخمینهای EPA محدوده الکتریکی 383 کیلومتری داشته و بهای آن پیش از مشوقهای مالیاتی از 37495 دلار آغاز میشود. از تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به تعویضهای دقیق الکترونیکی و صفحه لمسی 10.2 اینچی اشاره کرد.
مدیر ارشد هوندای آمریکا میگوید:
این جایزه تصدیقکنندهی نوآوریها و مزیتهایی است که ریجلاین به مشتریان پیکاپ های میدسایز ارائه میکند.
اما دربارهی کرایسلر پاسیفیکا که جایزهی خودروی کاربردی سال 2017 را کسب کرده باید گفت که کرایسلر رقبای سرسختی همچون جگوار اف-پیس و مزدا CX-9 را پشت سر گذاشته است.