احیای مجدد استون مارتین در سال گذشته و با معرفی DB11 جدید کلید خورد و در سال 2017 نیز با تولید ونتیج جدید ادامه مییابد. این خودرو که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد بنا به گفتههای یکی از مدیران بلندمرتبهی شرکت بهترین هندلینگ تاریخ شرکت را خواهد داشت.
ونتیج جدید اشتراکات بسیار کمی با نسل قبلی خود داشته و بر پایهی جدیدترین ساختار آلومینیومی شرکت بنا شده است. رقیب پورشه 911 از نظر ابعادی طویلتر و کم ارتفاعتر از نسب قبلی خود خواهد بود. وزن نسل جدید نیز کمتر از پدر خود است.
اما تغییرات بزرگ خودرو زیر کاپوت نیز دیده میشوند. ونتیج جدید اولین خودرویی خواهد بود که از قوای محرکهی جدید توافق استون-مرسدس بهره میبرد. پس بدین ترتیب شاهد استفاده از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی AMG GT در ونتیج جدید خواهیم بود. به احتمال زیاد این پیشرانه به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF متصل خواهد شد.
استون مارتین تلاش داشته تا نسل جدید ونتیج از نظر بصری و دینامیکی تفاوتهای زیادی با دیگر مدلها داشته باشد. Matt Becker کارشناس اسبق بخش شاسی در لوتوس که هماکنون ریاست بخش دینامیک خودروهای استون مارتین را بر عهده دارد میگوید:
در بحث دینامیک رانندگی و مشخصات صدای تولیدی به سادگی باید گفت ما ابزارهای کافی را در اختیار داریم.
او ادامه میدهد:
به خاطر اینکه ما در حال توسعهی خودروهای زیادی در یک زمان هستیم، میتوانیم برای اطمینان از وجود تفاوت کافی بین محصولات ارزیابیهای متعددی را انجام دهیم. این کار برای ایجاد فاصلهی مناسب بین محصولات و رقابت مناسب با حریفان است.
زمانی که از Becker دربارهی هندلینگ ونتیج و عبارت “بهترین هندلینگ تاریخ استون مارتین” پرسیدیم او گفت:
بله اینگونه خواهد بود. ما در حال توسعهی خودرو بوده و کارایی و پرفورمنس قبلاً جایگاهی بسیار مهم داشته و هنوز هم کارهای زیادی داریم.
Becker اضافه میکند:
زمانی که وارد شرکت شدم، اندی پالمر بهطور خلاصه به طراح ارشد گفت که همهی مدلها باید به اندازهای متفاوت باشند که مادرش بتواند آنها را تشخیص دهد. پالمر از من خواست سواری خودروها را نیز همانند ظاهرشان بکنم.