بوگاتی ویرون که سال 2005 معرفی و سال پیش بازنشسته شد همیشه در تاریخ به عنوان یکی از مهمترین خودروهایی که از پیشرانهی احتراق داخلی استفاده کرد باقی خواهد ماند. این هایپرکار در مولشایم فرانسه تولید شد و با پیشرانهی 16 سیلندر 8 لیتری خود که 4 توربو نیز داشت طوفانی در دنیای خودرو به راه انداخت. پیشرانهی یاد شده خروجی 1001 اسب بخاری داشت. بوگاتی در مدل جدید یعنی شیرون قدرت خودرو را 50 درصد بیشتر کرده و به 1500 اسب بخار رسانده اما این امر هیچچیز از شایستگیهای ویرون کم نکرده است. این خودرو هنوز هم سنگ محک خودروهای پرفورمنس به شمار میرود.
اما ازآنجاییکه در حال ورود به عصری الکتریکی هستیم، دستهی جدیدی از هایپرکارها تولید میشوند و ریماک کانسپت وان از کرواسی یکی از آنهاست. با قدرت 1088 اسب بخاری، این خودرو حتی قدرتمندتر از ویرون معمولی بوده و بهطور قابلتوجهی گشتاور بیشتری دارد (1600 نیوتون متر در برابر 1250 نیوتون متر). این گشتاور کوه جابجاکن (!) به لطف چهار پیشرانه الکتریکی بهصورت آنی در دسترس است درحالیکه پیشرانهی 16 سیلندر ویرون تمامی گشتاور خود را از دور 2200 پیشرانه آزاد میکند.
اما باید گفت اعداد بازگوکنندهی تمام داستان نیستند مخصوصاً وقتی با دو نوع قوای محرکهی بسیار متفاوت طرف هستیم. میت ریماک، مؤسس و مدیرعامل کمپانی ریماک اتومبیل کنجکاو بوده تا بدانید خودروی تمام الکتریک ساخت شرکتش در برابر هیولای 16 سیلندر بوگاتی چه عملکردی دارد. او با مؤسس شرکت کلاسیک و سوپرکار ویلتون که مالک ویرون است صحبت نموده تا این دو هیولای متفاوت را در راههای کرواسی تست کنند.
این خودرو الکتریکی نسبتاً ناشناخته پیش از این در برابر نامهای بزرگی چون فراری لافراری و پورشه 918 اسپایدر عملکرد خوبی داشته است. همهی چیزی که الآن نیاز داریم دوئل این خودرو با بوگاتی شیرون است؛ اما مشتاق شاخبهشاخ شدن ریماک با کونیخزگ One:1 نیز هستیم!
[دانلود ویدئو]