هیوندای به تازگی پتنتی را برای پیشرانهی پیشرفتهای که از سیلندرهایی با حجمهای مختلف استفاده میکند ثبت کرده است.
این اختراع که در ادارهی ثبت اختراعهای اروپا ثبت شده یک پیشرانهی 4 سیلندر است که دارای دو سیلندر با یک حجم یکسان و دو سیلندر دیگر با حجمهای متفاوت میباشد. از نظر تئوری این امر میتواند به معنی وجود دو سیلندر با حجم 400 سیسی برای هر سیلندر و دو واحد دیگر با حجم 500 سیسی باشد.
علاوه بر موضوع یاد شده، این پتنت دربردارندهی پیشرانهی الکتریکی کوچک به منظور کمک به توازن گشتاور خروجی و همچنین خنثی کردن لرزشها و سر و صداهای اضافی ایجاد شده توسط حجمهای متفاوت است.
هیوندای هنوز مزیتهای چنین پیشرانهای نسبت به پیشرانههای احتراق داخلی مرسوم را اعلام نکرده اما گفته که پیشرانههای مرسوم معمولاً انرژی مکانیکی بیشتری را برای کار کردن ایده آل نیاز دارند.
باید منتظر ماند و دید که هیوندای در آینده از این تکنولوژی چه استفادهای خواهد کرد.