تکنولوژی هوشمند انتقال قدرت در ب‌ام‌و M5 جدید

تکنولوژی هوشمند انتقال قدرت در ب‌ام‌و M5 جدید

افراد باهوش و نابغه همانند هم فکر می‌کنند و به نظر می‌رسد که مرسدس بنز و ب‌ام‌و ایده‌های مشابهی درباره‌ی چگونگی هیجانی‌تر کردن سوپرسدان های خود دارند. طبق گفته‌های ب‌ام‌و بلاگ، راننده‌های نسل جدید F90 M5 ظاهراً خواهند توانست تنها با فشار یک دکمه خودروی خود را به‌صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل دربیاورند. این تکنولوژی شبیه سیستم بکار رفته در مرسدس-ای ام جی E63 AMG است که به راننده اجازه می‌دهد تا با فعال کردن حالتی که شرکت آن را حالت دریفت می‌نامد تنظیمات متفاوتی را برگزینند.

2018-bmw-m5-spy-photos-in-mojave-desert1

متأسفانه هیچ منبعی ذکر نکرده که اصل این جزئیات از کجا نشأت می‌گیرند. اگر این اخبار درست باشند، سیستم یاد شده طرفداران M5 فعلی را خوشحال خواهد کرد. راننده‌ها می‌توانند در زمانی که جاده‌ها لغزنده هستند قدرت را به هر دو اکسل فرستاده و در روزهای گرم تابستانی نیز نیرو را تنها به چرخ‌های عقب بفرستند. اخبار پیشین بیان می‌داشتند که نسل آینده‌ی M5 یا تنها دو دیفرانسیل خواهد بود یا اینکه این سیستم را به‌صورت آپشن عرضه خواهد کرد.

2018-bmw-m5-spy-photos-in-mojave-desert4

ب‌ام‌و هنوز به‌صورت رسمی چیزی درباره‌ی نسل آینده‌ی M5 منتشر نکرده اما شایعات فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه این خودرو همانند مدل فعلی پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری بای توربو خواهد داشت. هرچند مهندسان خروجی پیشرانه را به حدود 626 اسب بخار خواهند رساند. البته انتظار همین افزایش قدرت را نیز داریم زیرا جدیدترین مدل M550i xDrive سریع‌تر از نسخه‌ی استاندارد M5 فعلی است. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، رئیس بخش M فرانک ون میل گفته که این سوپر سدان در لیست آپشن های خود گیربکس دستی نخواهد داشت. طبق گفته‌های این مدیر ارشد تقاضا برای گیربکس دستی بسیار پایین است.

2018-bmw-m5-spy-photos-in-mojave-desert2

2018-bmw-m5-spy-photos-in-mojave-desert3

bmw-m52

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *