تسلا از مدیر سابق خود به اتهام دزدی اطلاعات شکایت کرد

تسلا از مدیر سابق خود به اتهام دزدی اطلاعات شکایت کرد

کمپانی تسلا اخیرا از مدیر سابق توسعه سامانه «Autopilot» خود «استرلینگ اندرسون» شکایت کرده است. این شرکت شکایت مشابهی را در خصوص مدیر فنی پیشین برنامه خودروهای بدون راننده گوگل «کریس ارمسان» نیز مطرح نموده است.

این شرکت خودروسازی مدعی شده که دو فرد مورد اشارهبا همکاری یکدیگر و با بیرون بردن اطلاعات و ترغیب تعدادی از متخصصین تیم تحت سرپرستی خود، اقدام به راه اندازی یک کمپانی جدید تحت عنوان «Aurora Innovation» کرده اند. شنیده شده این دو نفر قصد داشته اند با کمک این اطلاعات و تیمی از متخصصین سابق تسلا و گوگل، یک سامانه خودران مستقل را برای اتومبیل ها توسعه دهند.

تسلا می گوید اندرسون دست کم ۱۲ نیروی خبره هسته اصلی تیمAutopilot را به خروج از این شرکت ترغیب نموده و همچنین تمام اسناد استفاده های نامجاز از اطلاعات فنی کمپانی را از بین برده است.

بر طبق این شکایت، اندرسون چند ده گیگابایت از اطلاعات سری تسلا را به یک حافظه جانبی شخصی انتقال داده و در هنگام خروج از کمپانی آنها را تحویل نداده و در عوض از بین برده است.

این در حالی است که شرکت «Aurora Innovation» تمام اتهامات مطرح شده را تکذیب نموده و مدعی شده است که افراد خارج شده از تیم تسلا با میل و رغبت شخصی تصمیم به تغییر شغل خودگرفته اند. لازم به ذکر است که از میان ۱۲ مهندس موردش اشاره، تنها ۳نفر راضی به خروج از تسلا و پیوستن به کمپانی جدید اندرسون شده اند.

هنوز تاریخ برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت مورد بحث مشخص نشده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *