ترامپ خواهان خودروهای آمریکایی بیشتر در ژاپن است اما…!

ترامپ خواهان خودروهای آمریکایی بیشتر در ژاپن است اما…!

از آنجایی که دونالد ترامپ خواهان افزایش و بهبود تولیدات اقتصاد آمریکا به ویژه در بخش صنعت خودرو است، او خواهان فروش خودروهای ساخت آمریکا در سراسر دنیا از جمله ژاپن می‌باشد.

US-POLITICS-TRUMP

اما خبر ناامیدکننده برای ترامپ اینکه تقاضای بسیار کمی برای خودروهای آمریکایی در سرزمین آفتاب تابان وجود دارد. خودروهای ژاپنی بسیار قابل‌اعتماد بوده و ارزش فوق‌العاده‌ای در برابر مبلغ پرداختی نشان می‌دهند؛ بنابراین جای شگفتی زیادی وجود ندارد که بسیاری از خودروهای ساخت ژاپن در سراسر دنیا از جمله آمریکا فروخته می‌شود. البته شهرت و اعتبار خودروهای آمریکایی به اندازه‌ی چشم‌بادامی‌ها نیست.

japan-doesnt-want-american-cars-3

همان‌گونه که در خبر نیویورک‌تایمز ذکر شده بسیاری از افراد هنوز خودروهای آمریکایی را بسیار غیرقابل اعتماد و پرمصرف می‌دانند. اگرچه این موضوع امروزه ضرورتاً صحیح نیست اما می‌تواند باعث تغییر نگاه افراد شود.

طبق گفته‌ی آقای Masui اهل ژاپن

خودروهای آمریکایی تصویری بد در ذهن‌ها دارند. آن‌ها کم‌مصرف نبوده و خراب می‌شوند. این موضوع واقعاً صحیح نیست اما نمایندگی‌ها تلاشی برای متقاعد کردن مردم انجام نمی‌دهند. من هرگز آگهی تجاری تلویزیونی ندیده‌ام. شما به نمایشگاه خودرو می‌روید و آن‌ها آنجا نیستند.

در سال 2016 حدود 5 میلیون خودروی سواری و تراک سبک در ژاپن فروخته شده که تنها 15 هزار دستگاه از آن‌ها آمریکایی بوده است. برای مقایسه باید گفت یک نمایندگی تویوتا در کالیفرنیا سالانه بیشتر از 15 هزار خودرو می‌فروشد.

toyota-badge

Kenji Kobayashi مدیرعامل انجمن صادرکننده‌های خودروی ژاپن معتقد است خودروسازهای آمریکایی آن‌طور که بایدوشاید به بازار ژاپن ارزش نمی‌دهند. تبلیغات تجاری بسیاری کمی توسط آمریکایی‌ها در ژاپن صورت گرفته و این خودروها به‌طور کامل اصلاح نشده‌اند تا بتوانند استانداردهای ایمنی ژاپن را کسب کنند.

cadillac-ct6_plug-in_hybrid-2017-1024-01

به‌صورت واضح باید گفت تغییرات سیاست خارجی ترامپ به این خاطر است که خودروهای آمریکایی فروش بهتری در ژاپن داشته باشند اما کارها مطابق میل ترامپ پیش نمی‌رود.

09japancars1-master768

خودروسازهای آمریکایی باید تمرکز خود روی بازار ژاپن را افزایش دهند و این تصویر کلیشه‌ای پرمصرف و غیرقابل‌اعتماد بودن را از بین ببرند.

09japancars3-master675

منبع: nytimes

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *