بخش تحقیقات عیوب ادارهی ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) به تازگی تحقیقاتی را دربارهی مشکلات احتمالی ترمز فورد فیوژن مدلهای 2007 تا 2009 و مرکوری میلان آغاز کرده است. این اداره 141 شکایت دربارهی افزایش غیرمنتظرهی مسافت ترمز سدان های ذکر شده را دریافت کرده و البته در این میان 3 تصادف نیز ثبت شده است. البته تا به این لحظه گزارشی از جراحت سرنشینان خودروها گزارش نشده است.
NHTSA میگوید شاید مشکلی در واحد کنترل هیدرولیک ABS وجود داشته باشد. ریشهی این سوءظن به نوع گزارشهای دریافتی بازمیگردد چراکه گفته شده مشکل پس از فعال شدن ABS در سطوح لغزنده رخ میدهد. بلافاصله پس از این موضوع پدال ترمز نرم شده و در برخی موارد به کف خودرو میرود. خودرو هنوز قابلتوقف است اما رانندهها گفتهاند که برای توقف خودرو به میزان نیروی بسیار بیشتری نسبت به مواقع عادی نیاز دارند. در برخی موارد خودرو حتی نتوانسته برای ایستادن در چراغقرمز متوقف شود. در نهایت این مشکل خود به خود حل شده اما دوباره پس از فعال شدن ABS شروع میشود.
NHTSA در تحقیق مقدماتی خود گفته:
باور بر این است که واحد کنترل هیدرولیک ABS دارای نقصی داخلی بوده که باعث عدم توانایی حفظ فشار ترمز موردنیاز میشود.
تحقیقات مقدماتی این ادارهی به مثابهی فراخوان نیستند. هماکنون NHTSA هنوز در حال بررسی موضوع بوده و پس از آن تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد. با به دست آوردن شواهد کافی این اداره تصمیمات لازم برای فراخوان خودروها و تعمیر آنها را اعلام خواهد کرد.
فیوژن 2009-2007 و مرکوری میلان بخشی از دو فراخوان دیگر نیز بودهاند. در سال 2016 فورد به خاطر مسئلهی کیسههای هوای تاکاتا فراخوانی را برای خودروهای ذکر شده اعلام کرد. این کمپانی در سال 2014 نیز سدان های فیوژن و میلان را به خاطر کفپوش سمت راننده که احتمال جلوگیری از درگیری ایده آل پدال گاز را داشت فراخوان کرد.