تویوتا برای تبلیغ مدل هیدروژنی میرای در بازارهای منتخب کالیفرنیا که خروجی پیشرانهاش تنها «بخار آب» است، از تابلویی با تکنولوژی زیستمحیطی استفاده کرده است. این تابلوی تبلیغاتی خاص توسط گروهی با عنوان PURETi توسعه داده شده و در آن از یک وینیل با پوشش تیتانیوم دیاکسید برای تصفیه هوای اطراف استفاده شده است. در اینجا وقتی اکسیژن با این کاتالیست «تیتانیوم دیاکسید تحریکشده» واکنش نشان میدهد، نیتروژن دیاکسید به نیترات تبدیل شده و از هوا خارج میشود. این سیستم تصویه هوا تنها نیاز به نور، رطوبت و جریان هوا بر روی پوشش تیتانیوم دیاکسید دارد.
مارک انگلاکوس (Mark Angelacos)، مدیر ارشد تکنولوژی پیشرفته تویوتا موتور امریکای شمالی در این زمینه میگوید:
تویوتا همیشه به دنبال تکنولوژیهای جدید زیستمحیطی برای کاربرد در تمام زمینهها است. وقتی Clear Channel Outdoor Americas این فرصت را برای ما فراهم کرد، ما آن را به عنوان گزینه مناسب درنظر گرفتیم. این تبلیغات جدید، حاوی پیام «وسیله نقلیهی تغییر» از طرف تویوتا میرای است که ضمناً تعهد آن را نیز نسبت به به این پیام نشان میدهد.
این کارزار تبلیغاتی محیط زیستی تویوتا میرای با همکاری CCOA، شامل ۳۷ بیلبورد در بازارهای لسآنجلس و سانفرانسیسکو میشود و از ۳ آوریل تا ۲۸ می ادامه خواهد داشت. به گفته تویوتا، این تابلوها در مجموع سطحی برابر 2,318 مترمربع را تشکیل میدهند که میتواند اکسیدهای نیتروژن ۵۲۸۵ وسیله نقلیه را در طول یک ماه پوشش دهد. اکسیدهای نیتروژن موادی هستند که میتواند زمینهساز بارانهای اسیدی و مهدود شوند. جن لیهان (Gene Leehan)، معاون و ریاست منطقهای CCOA در این زمینه میگوید:
خوشحالیم که به مشتریانی مانند «تویوتا» که نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت میکنند، یک گزینه وینیل زیستمحیطی برای تبلیغات رسانهای خارج از خانه (OOH) ارائه میکنیم. در نتیجه، ایالات متحده اولین مکانی در دنیا خواهد بود که از این تکنولوژی به صورت OOH استفاده میکند و ما درصدد هستیم که این نوع طراحی را برای سایر تبلیغدهندگان با ذهنیتهای مشابه انجام دهیم.