پس از سالها حکومت ب ام و بر بازار خودروهای لوکس، سرانجام امسال مرسدس بنز توانست به سلطه رقیب خود پایان داده و عنوان پرفروش ترین برند لوکس سال 2016 را به خود اختصاص دهد.
البته در این بین باواریایی ها به هر ترتیب ممکن نمی خواستند شکست را قبول کنند و با محاسبه آمار فروش سایر برندهای زیر مجموعه مثل مینی و رولزرویس کسب عنوان ذکر شده را به خودشان تبریک گفتند!
آنطور که شواهد نشان می دهد، ظاهرا مقامات ب ام و احساس خطر کرده و قصد دارند با اتخاذ تصمیماتی جایگاه خود را پس بگیرند. به همین جهت این کمپانی در طول دو سال آینده 10 میلیارد دلار برای ارتقای برند و ارایه محصولاتی با ظاهر خشن تر کنار گذاشته و 40 اتومبیل جدید روانه بازارخواهد کرد.
دو محصول جدید که تولید آنها تاییده شده، شاسی بلندهای X2 و X7 هستند. این خودروها ضمن افزایش آمار فروش کلی، می توانند در دستیابی به هدف تعیین شده نقشی کلیدی ایفا کنند.
پس از ثبت کمترین میزان سود در شش سال گذشته، آقای هرالد کروگر مدیر عامل ب ام و از برنامه های جدیدی برای احیای آهنگ رشد این کمپانی آلمانی خبر داده است.
پس از سبقت گیری مرسدس بنز از ب ام و در سال گذشته، کاهش سود دومین اتفاق ناخوشایندی بود که در سال 2016 برای باواریایی ها رخ داد.
بر اساس یادداشت بلومبرگ، تحلیلگران صنعت خودرو اعتقاد دارند که استراتژی ب ام و در سال های آینده شامل ارایه مدل های فیس لیفت بیشتر به عنوان خودروهای جدید خواهد شد.
سال گذشته علی رغم رشد فروش محصولات ب ام و، این کمپانی از لحاظ آمار فروش سالانه بعد از مرسدس بنز قرار گرفت. این مساله بیانگر آنست که اشتوتگارتی ها رشد بیشتری را تجربه کرده و توانسته اند سهم بیشتری از بازار خودروهای لوکس را در اختیارخود داشته باشند.