530e سعی در ارائهٔ پکیجی کامل از عملکرد، بازدهی و لوکس بودن را دارد
یکی دیگر از اعضای جدید خانوادهٔ نسل تازهٔ بامو سری 5، نسخهٔ پلاگینهیبریدی 530e iPerformance است که بهصرفهترین عضو این خانواده محسوب میشود. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی توربوشارژ است که در کنار یک موتور الکتریکی کار میکند. موتور بنزینی 180 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور الکتریکی 95 اسب بخار قدرت تولید میکند تا خروجی کل این مجموعه به 250 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور برسد.
این نیرو بهاندازهای است که میتواند 530e را در زمان مناسب و معقول 6.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند درحالیکه حداکثر سرعت آن نیز 210 کیلومتر در ساعت است. البته این خودرو در حالت الکتریکی تا حداکثر 140 کیلومتر در ساعت سرعت میگیرد. بامو این سدان لوکس اقتصادی را انحصاراً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میکند که دارای پدالهای تعویض دنده از پشت فرمان است.
بامو باطریهای 9.2 کیلووات ساعتی 530e iPerformance را در زیر صندلیهای عقب نصب کرده تا در فضا صرفهجویی نموده و حجم صندوق بار کاهش پیدا نکند. این باطریهای لیتیوم یون با شارژر معمولی در کمتر از هفت ساعت کاملاً شارژ میشوند درحالیکه با شارژرهای سریع این زمان به کمتر از سه ساعت کاهش پیدا میکند. این بامو در هر صد کیلومتر تنها 2 لیتر بنزینی مصرف میکند درحالیکه میتواند 45 کیلومتر را بهصورت الکتریکی و بدون مصرف قطرهای بنزین بپیماید.
قسمت بیرونی 530e iPerformance تقریباً بهطور کامل مشابه دیگر انواع سری 5 به نظر میرسد بهاستثناء محل شارژ خودرو که روی گلگیر جلوی سمت چپ نصب شده است. همچنین نشانهای eDrive نیز در داخل و خارج این ماشین نصب شده است. برای صفحه آمپر آنهم از تریم آبیرنگ استفاده شده که البته اطلاعات مربوط به سیستم هیبریدی خودرو را هم نشان میدهد. 530e iPerformance هم مانند 550i XDrive در بهار 2017 در ایالاتمتحده عرضه و قیمت آن زودتر اعلام خواهد شد.