درحالیکه رقبای پرآوازهای چون مرسدس-ای ام جی و آئودی اسپورت دارای خودروهای سوپراسپورتی چون SLS AMG، AMG GT و R8 هستند، بخش M بامو توجهی به ساخت خودروی اسپورت این چنینی ندارد. یکی از آخرین نمونههای ساخت چنین خودرویی به سال 1981 و ساخت سوپرکار M1 بازمیگردد.
طبق گفتههای مدیر فروش و بازاریابی بامو دکتر یان رابرتسون، بخش M بامو بسیار مشغول توسعه و تولید مدلهای خاص خود است. او تأیید کرده است که:
ما برنامهای برای تولید خودروی اسپورت خاص M همانند آئودی یا ای ام جی نداریم. به سادگی باید گفت بخش M بسیار مشغول است. اگر نگاه به این بخش و کارهایی که انجام میدهد بیندازید خواهید فهمید کارهای توسعهای زیادی در بخش M پرفورمنس صورت میگیرد و همین داستان دربارهی بخش i و خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی نیز برقرار است.
طبق گفتههای مدیران بامو، بخش M در اندیشهی ساخت خودروی اسپورت خود بود اما در نهایت کمپانی تصمیم به ساخت خودروی خاص بخش i و در قالب i8 گرفت. رابرتسون اضافه میکند:
من بهوضوح میتوانم بگویم که اگر ما i8 را تولید کردیم دیگر خودرویی بر پایهی آن و یا برای رقابت در لباس M نباید داشته باشیم. بامو i8 تفسیر کاملاً جدیدی از خودروهای اسپورت است. ما هرگز نباید آن را گم یا سردرگم کنیم.
منبع: motoring