بهای سوخت از کم‌اهمیت‌ترین فاکتورهای خرید خودرو!

بهای سوخت از کم‌اهمیت‌ترین فاکتورهای خرید خودرو!

انتظار می‌رود راننده‌های آمریکایی در سال 2017 حدود 52 میلیارد دلار بهای بیشتری برای سوخت نسبت به سال 2016 پرداخت کنند اما ظاهراً این حقیقت عادات خرید خودروی آن‌ها را تغییر نمی‌دهد. طبق یک تحقیق و نظرسنجی جدید، به منظور اینکه عادات خرید خودرو تغییر کند بهای سوخت در هر گالن باید مرز 3 دلار را رد کند و انتظار نمی‌رود در یک سال آینده این اتفاق رخ دهد.

US gas prices dipping

مطالعه‌ی رفتار خریداران خودروی جدید که توسط MaritzCX صورت گرفته نشان می‌دهد که 3 دلار به ازای هر گالن آمریکایی (3.78 لیتر) معادل لیتری 3 هزار تومان (با نرخ ارز در ابتدای بهمن 95) “عددی جادویی” است. این همان نقطه‌ای است که خریداران در زمان خرید خودرو بهای سوخت را به عنوان فاکتوری مهم در نظر می‌گیرند.

Shawn St. Clair از مدیران MaritzCX می‌گوید:

با باقی ماندن بهای سوخت در زیر 3 دلار به ازای هر گالن در سال‌های آینده، بهای سوخت احتمالاً در انتهای اولویت‌های مهم خرید خودرو قرار خواهد داشت.

2013-Volkswagen-Beetle-Convertible-Gas-Station-Setting

این مطالعه مهم‌ترین دلایل خرید خودروی جدید را برشمرده که از آن جمله می‌توان به کیفیت و ارزش در برابر مبلغ پرداختی اشاره کرد. تنها 4 درصد افراد از مصرف سوخت به عنوان فاکتوری مهم یاد کرده‌اند؛ اما توجه به مصرف سوخت عموماً به نوع خودرو بستگی دارد. به عنوان مثال خریداران پیکاپ تراک ها عموماً بیش از خریداران شاسی بلندها و سدان ها به این فاکتور توجه نشان می‌دهند.

Mercedes-Benz B 200 Natural Gas Drive

صرف‌نظر از بهای سوخت، اگر بخواهیم که به اهداف زیست‌محیطی و آب و هوایی تعیین شده دست یابیم (در سال 2015 تصمیم بر این شد که دمای گرمای جهانی تا 2 درجه سانتی گراد کاهش پیدا کند) باید فروش خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال 2035 خاتمه پیدا کند؛ به عبارت دیگر، به منظور حفظ سیاره‌ی زمین، دولت‌ها باید استانداردهای مصرف سوخت را تا سال 2030 ارتقا داده و به دو برابر میزان فعلی برسانند. طبق مطالعه‌ای که سال پیش انجام گرفت، آخرین خودروهای بنزینی یا دیزلی باید تا سال 2050 از جاده‌ها خداحافظی کنند.

gas station

در سال 2017 راننده‌های آمریکایی از بهای نسبتاً پایین سوخت لذت خواهند برد. طبق گفته‌های GasBuddy متوسط بهای سالانه سوخت به 2.49 لیتر در هر گالن افزایش خواهد یافت. در حال حاضر راننده‌ها هرساله 2.1 میلیارد دلار برای سوخت مرغوب پرداخت می‌کنند درحالی‌که این نوع سوخت هیچ مزیت چشمگیری در بحث مصرف، کاهش آلاینده‌های مضر و قدرت نداشته و انتظار می‌رود این موضوع در سال جاری بدون تغییر باقی بماند.

منبع: motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *