مرسدس این روزها در حال ساخت و فروش مدلهای بیشتر و بیشتر AMG است. در سال 2016 بخش پرفورمنس مرسدس در ایالاتمتحده فروش 23261 دستگاهی داشته که نسبت به سال 2015 رشد 33 درصدی را نشان میدهد. با تحقق چنین موفقیتهایی رئیس مرسدس-ایامجی آقای توبیاس موئرز آیندهی روشنی را برای این برند میبیند: مدلهای بیشتر، قدرت بیشتر و البته پرستیژ بیشتر.
شاید بزرگترین پیشرفت و رویداد AMG در سال پیش معرفی مدلهای 43 بوده است. در چند ماه آینده حتی مدلهای بیشتری در ایالاتمتحده عرضه خواهند شد. ما شاهد عرضهی مدلهای C43 (سدان، کوپه، کانورتیبل)، E43 ،GLC43 (شاسیبلند و کوپه)، GLE43 (شاسیبلند و کوپه) و SLC43 خواهیم بود. موئرز مدلهای 43 را به عنوان نقطهی ورود برند AMG میداند و میگوید که این موضوع به دیگر نسخهها اجازه میدهد تا قدرتمندتر باشند.
موئرز اشاره میکند: “ما میتوانیم با 63 بالاتر برویم.” موئرز دوباره تأکید میکند اگرچه سری جدید مدلهای 6 سیلندر AMG در محصولات متنوع این شرکت بکار خواهند رفت اما کمپانی به عرضهی مدلهای 8 سیلندر بسیار بسیار متعهد است.
اما ما تنها دربارهی مدلهای 43 صحبت نمیکنیم. با تولید E کلاس کوپه جدید ما شاهد عرضهی مدل AMG E50 خواهیم بود که از پیشرانهی جدید 6 سیلندر خطی بای توربو با خروجی بالای 400 اسب بخار استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که دیگر مدلهای 50 نیز در آینده تولید خواهند شد یا خیر، خصوصاً آنکه E کلاس سدان قبلاً شاهد تولید نسخههای E43 و E63 بوده است؛ اما برنامهای برای تولید E63 کوپه وجود ندارد بنابراین در حال حاضر مدل E50 به عنوان سطح بالاترین مدل E کلاس کوپه انجاموظیفه خواهد کرد.
موئرز میگوید نگران گیج شدن به خاطر نامهای 43 و 45 نیست چراکه سری 45 تنها در مدلهای A ،CLA و GLA کلاس بکار خواهد رفت. موئرز تأیید میکند جانشینی 4 سیلندر برای خودروهای AMG 45 وجود خواهد داشت هرچند دقیقاً مشخص نیست این خودروها چه زمانی تولید خواهند شد.
موئرز اشاره میکند در بالاترین سطح مدلهای AMG 65 قرار دارند: “ما آیندهای برای مدلهای 12 سیلندر خواهیم داشت.” اما برخلاف سایر مدلهای AMG، مدلهای 65 بیش از همهچیز روی لوکس بودن و پرستیژ تمرکز دارند. پرفورمنس بهصورت پیشفرض در دستور کار قرار دارد اما این مدلها باید حسی منحصربهفرد، مخصوص و انحصاری داشته باشند. مردم به این خاطر مدلهای 65 را میخرند که آنها فوقالعادهتر از مدلهای 63 هستند.
موئرز میگوید آیندهی مرسدس-ایامجی موفقیتآمیز خواهد بود و حتی با اضافه شدن مدلهای بیشتر و بیشتر، او از کمرنگ شدن برند ترسی ندارد. جایی که بامو برای مثال مشتاق است تا تریم های M اسپورت را ساخته و نشانها را روی خودروهای خود قرار دهد، موئرز میگوید مرسدس هرگز این کار را با AMG نخواهد کرد.
منبع: motor1