سقف باز، یک روز آفتابی، بادی ملایم، گرمکن صندلیها و غربیلک فرمان و صدای زیبای یک پیشرانهی توربو…
موارد بالای رویای هر فرد دوستدار خودرو است و یا اگر به حد کافی خوششانس باشید میتوانید پورشه 911 کررا کابریولت را در لیست خرید خود جای دهید و با آن روزهای تعطیل خود را سپری کنید.
و البته ما دربارهی مدلهای گرانقیمت 911 توربو یا توربو S کابریولت صحبت نمیکنیم چراکه این دو به ترتیب دارای بهای 406400 و 478 هزار دلاری (استرالیا) هستند. نه اینجا خودروی کررا توربوی کابریولت را داریم که با بهای 239300 دلاری از همه ارزانتر است.
این خودرو ارزانترین مدل سقف باز 911 است هرچند با سفارش برخی آپشن ها بهای آن پیش از هزینههای مالکیت به 273120 دلار رسیده است؛ اما پیش از اینکه لیستی از خوبیهای این خودرو را ذکر کنیم بیایید ببینیم که رقبای اصلی این خودرو از چه شرکتهایی هستند. بهطور خلاصه باید گفت رقبای زیادی وجود ندارد.
خودروی اسپورت پیشرانه و دیفرانسیل عقب پورشه از نظر طراحی و یا قیمت رقبای زیادی را پیش روی خود نمیبیند. مدلهای پیشرانه جلویی وجود دارند که بزرگتر بوده و به این اندازه اسپورت نیستند (ب ام و سری 6 کانورتیبل، مزراتی گرن کابریو، مرسدس بنز SL) و یا خودروهای اسپورت تری وجود دارند که تنها دو صندلی داشته و گرانتر هستند (آئودی R8، لامبورگینی هوراکان اسپایدر) و البته یک حریف بسیار گرانتر نیز وجود دارد (فراری کالیفرنیا T).
در حقیقت خودروی اسپورت زیادی با این سطح از کارایی و با چهار صندلی وجود ندارد. شاید ب ام و به همراه مزراتی مناسبترین رقبای این خودرو باشند. البته 911 کررا کابریولت را نمیتوان یک خودروی 4 نفره ی کامل به حساب آورد چراکه هیچ فضای پایی برای افراد بزرگسال وجود ندارد و این صندلیها مناسب افراد زیر 10 سال هستند.
ردیف جلویی محیط بسیار بهتری دارد که بخش اصلی آن به خاطر سیستم مولتیمدیای جدیدی است که بسیار مدرنتر از نسخههای قبل نشان میدهد.
این سیستم دارای اپل کارپلی هم هست. همچنین بلوتوث گوشی و سیستم صوتی در خودروی تست شده به خوبی با سیستم هماهنگ میشدند. منوهای این سیستم هنوز خیلی ساده و راحت نیستند و سیستم iDrive ب ام و که یک معیار در صنعت خودروست بهتر از آن عمل میکند. البته گرافیک سیستم پورشه بهتر از مدل قبل از فیس لیفت بوده و دکمهها نیز حساستر هستند؛ و البته نرمافزار نقشهی جدیدی نیز وجود دارد که بسیار بهتر از مدل قبلی شده است.
یک مشکل کابین فقدان فضاست. بله شما شاهد نگهدارندههای بطری در داشبورد هستید اما این بخش همهی بطریها را در برنمیگیرد؛ و تنها یک فضای ذخیرهای بسیار کوچک در بخش مرکزی کنسول وجود دارد. بخشهای ذخیرهای پانل دربها نیز کوچک هستند و برای یافتن فضای مناسب برای قرار دادن کیف پول و گوشی خود چالش خواهید داشت. حداقل فضای ذخیرهای صندوق جلو دارای محفظهی 145 لیتری بوده که برای حمل کیفهای متوسط مناسب هستند.
مشکلات دیگری نیز در کابین وجود دارند. پورشه هنوز فاقد استارتر دکمهای است و بجای آن از کنترل عجیب غریبی برای استارت استفاده میکند.
و درحالیکه هنوز عناصر دیجیتال در نشاندهندهها وجود دارند اما نشاندهندهی سمت راست دارای صفحهی TFT کوچکی است که دادههای خودرو، نقشهها، کامپیوتر سفری و… را نشان میدهد. البته این بخش به پیشرفتگی کاکپیت مجازی آئودی نیست. همچنین خودروی موردبحث فاقد هدآپ دیسپلی است.
دکمهی مربوط به سقف تقریباً بین دو صندلی جلو قرار گرفته و تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت میتوان آن را باز و بسته کرد. حتی یک بادگیر برقی نیز وجود دارد.
شما میتوانید از بین رنگهای مشکی (استاندارد)، آبی، قرمز و قهوهای رنگ مورد علاقهی خود را برای سقف انتخاب کنید. انتخاب این رنگها هزینهی اضافی را به شما تحمیل نمیکند. همچنین رنگ آبی متالیک گرافیت چشمگیر این خودرو بدون هزینهی اضافی در دسترس است.
و با باز کردن سقف میتوانید صدای پیشرانه را بشنوید؛ و بسته به طرفی که نشسته باشید این صدا میتواند خوب یا بد باشد. این امر به دلیل جایگزینی پیشرانهی 6 سیلندر تنفس طبیعی با پیشرانهی کمحجمتر توئین توربو است.
پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی این خودرو دارای قدرت 365 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتون متری است. این میزان گشتاور در محدودهی 1700 تا 5500 پیشرانه در دسترس بوده و مشخصات آن نسبت به پیشرانهی قبلی بهبود یافتهاند.
در دورهای پایین قدرت زیاد پیشرانه در دسترس است. عملکرد چنین پیشرانهی توربویی که در تمامی دورها سرزنده عمل میکند تحسینبرانگیز بوده و پیشرانه واقعاً قوی و دیوانهوار نشان میدهد.
همچنین 911 کررا کابریولت جدید هماهنگی بیشتری برای استفاده در محیطهای شهری و خارج شهری دارد. در دورهای پایین سواری خودرو هیچ مشکلی ندارد اما اگر پدال گاز را فشار دهید گیربکس 7 سرعته ی PDK بدون تعلل با انتخاب دندهی مناسب شما را همراهی میکند.
پدال شیفترهای بکار رفته نیز عالی هستند و به شما اجازهی درگیر شدن کامل را میدهند؛ اما در کل این خودرویی نیست که بخواهید با آن واقعاً سریع برانید زیرا صدا و وزش باد باعث ناراحتی میشود و اگر هوا سرد باشد رانندگی با آن چندان باب میلتان نخواهد بود.
امتیازهای پورشه 911 کررا کابریولت 2016پرفورمنس و راندمان: 9فضای کابین و راحتی: 8تکنولوژی و ارتباطات: 8قیمت و تجهیزات: 7سواری و هندلینگ: 9امتیاز کلی: 8.5
منبع: caradvice